Κυριακή 24 Μαΐου 2020

Μετρώ, μετράς, μετρά!




Περιμένετε να έρθει η ημέρα που θα ανοίξουν τα σχολεία; ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ!! Φτιάξαμε για εσάς ένα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης, για να βλέπετε κάθε μέρα πόσες ημέρες απέμειναν μέχρι να ξεκινήσει να λειτουργεί το νηπιαγωγείο. Mπορείτε να το τυπώσετε και να σβήνετε κάθε μέρα από ένα κουτάκι..





Δεν έχετε εκτυπωτή; Κανένα πρόβλημα, μπορείτε να φτιάξατε το δικό σας ημερολόγιο επιστροφής στο σχολείο, γράφοντας τους αριθμούς στη σειρά, και σβήνοντας κάθε φορά από έναν… Θέλετε να γίνετε λίγο πιο δημιουργικοί; Μπορείτε να μαζέψετε ξυλάκια (ή πετρούλες, ή καπάκια, ή φυλλαράκια από την αυλή σας), τόσα όσα και οι ημέρες που θα παραμείνουμε κλειστά, να τα βάψετε, να τα βάλετε σε μια σειρά και να ...εξαφανίζετε κάθε μέρα και από ένα!




Μετράμε τις ημέρες λοιπόν... Τί άλλο όμως μετράμε; 

Μέσα στη μέρα μετράμε πολλές φορές χωρίς να το καταλάβουμε.. μετράμε τα κομμάτια από το αγαπημένο μας παιχνίδι, μετράμε πόσα δόντια έχουμε, μετράμε πόσες κουταλιές φαγητό θα φάμε, μετράμε ποιό είναι το μεγαλύτερο παγωγό γαι να το διαλέξουμε, μετράμε ποιός θα τρέξει γρηγορότερα, ποιός θα πηδήξει μακρύτερα, όλο μετράμε και δεν το καταλαβαίνουμε...

Ελάτε να μάθουμε μαζί μερικές βασικές πληροφορίες για το μέτρημα, και να παίξουμε παιχνίδια..


Ας τα βάλουμε κατ αρχήν σε μια σειρα: 

Τί μετράμε; 
  1. Το μήκος (πόσο μακρύ, κοντό, ψηλό είναι κάτι, επίσης πόσο μακριά ή πόσο κοντά είναι κάτι σε σχέση με εμας)
  2. Το βάρος (πόσο βαρύ ή πόσο ελαφρύ είναι αυτό που βλέπουμε ή κρατάμε)
  3. Τον χρόνο (πόσο γρήγορα ή αργά τρέχουμε, σε ποσες ώρες θα πάμε βόλτα, σε πόσες μέρες θα ανοίξουν τα σχολεία) 
  4. Τις ποσότητες (πόσα είναι τα πράγματα, αν είναι πολλά ή λίγα, περισσότερα ή λιγότερα)
  5. Την θερμοκρασία (πόσο κρύο ή ζεστό είναι κάτι)
  6. Την φωτεινότητα (πόσο σκοτεινά είναι, αν η οθόνη είναι πολύ φωτεινή για τα μάτια μας)




Πώς μετράμε; 

  1. Με την μεζούρα ή το μέτρο
  2. Με τη ζυγαριά
  3. Με το ρολόι ή το ημερολόγιο
  4. Με το νου μας, με τα δάχτυλα ή με κομπιουτεράκι
  5. Με το θερμόμετρο
  6. Με ειδικά όργανα που μετρούν και ρυθμίζουν την φωτεινότητα 



Και γιατί να μετράμε;

Χρειάζεται να μετρήσουμε πολλές φορές μέσα στην μέρα, και το κάνουμε
  •  για να πάρουμε μια εύκολη απόφαση (ποιό παγωτό να φάω, το μεγάλο ή το μικρό;), 
  • να οργανώσουμε τη ζωή μας (σε δύο ώρες μπορώ να πάω βόλτα, αλλά στις 8:00 θα γυρίσω σπίτι για προλάβω να κάνω μπάνιο και να φάω, πριν κοιμηθώ)
  • Να προστατέψουμε τον εαυτό μας (αυτή η σακούλα είναι πολύ βαριά για μένα, αυτό το αυτοκίνητο τρέχει πιο γρήγορα από ότι εγώ μπορώ να περάσω τον δρόμο)
  • Να ελέγξουμε το περιβάλλον μας (θα φτιάξουμε ένα μεγάλο σπίτι για να χωράμε όλοι, θα κόψω μια μικρότερη κορδέλα για να στολίσω το δώρο, θα χρειαστείς περισσότερο σκοινί για να δέσεις αυτά τα ξύλα, χρειαζόμαστε ένα μεγαλύτερο κρεββάτι για να χωράς τώρα που ψήλωσες).




Θέλετε να μετρήσετε και εσείς; 

Βεβαίως, σας δίνουμε μερικές μικρές αποστολές:

Μπορείτε να μετρήσετε και εσεις:

  • Πόσα κομμάτια έχει το αγαπημένο σας πάζλ; (τρέξτε, τι περιμένετε;)
  • Ποιό είναι το πιο βαρύ από τα αγαπημένα σας παιχνίδια; (βάλτε τα στη ζυγαριά ή κρατήστε τα στα χέρια και υπολογίστε)
  • Πόσα δόντια έχετε στο στόμα σας; (Πηγαίνετε στον καθρέφτη και κάνετε "ΑΑΑΑΑΑΑΑαααααα")
  • Πόσες γλάστρες έχετε στην αυλή ή το μπαλκόνι;



Ελάτε να κάνουμε μερικές διασκεδαστικές ασκήσεις και να δούμε πόσο καλά μπορείτε να τα καταφέρετε!


Παιχνίδι: "τί είναι πιο ελαφρύ; τί είναι πιο βαρύ;"

Γράφω τους αριθμούς με λέξεις (αναγραμματισμοί)

Μπορείς να βρεις τί γράφει κάθε λέξη;


Κουράστηκατε; Μπορείτε να φτιάξετε μια ζωγραφιά και να μετρήσετε:

  • Πόσα χέρια έχουν όλα μαζί τα ανθρωπάκια που σχεδιάσατε;
  • Ποιό είναι το μεγαλύτερο αντικείμενο στη ζωγραφιά σας;
  • Ποιά ξυλομπογιά σας είναι η πιο κοντή;
  • Πόση ώρα σας πήρε να την φτιάξετε;


ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζητηστε στη σελιδα μας