Αφου πέρασαν οι ημέρες της Πρωταπριλιάς και της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου, ήρθε η ώρα να μιλήσουμε επιτέλους για τις μέλισσες!
Τη Τετάρτη, παρόλο που ο Κ. ήταν άρρωστος και έτσι η μαμά του δεν μπόρεσε να έρθει για να μας μιλήσει για τις μέλισσες, εμείς ξεκινήσαμε τη δουλειά μας για να ζεστάνουμε το κλίμα. Το πρωί, πριν το γεύμα μας, μιλήσαμε λίγο για το μέλι. Όλοι έχουμε δοκιμάσει το γλυκό αυτό "χρυσάφι", και μάλιστα κάποιοι έφαγαν μέλι στο σπίτι τους λίγο πριν έρθουν στο σχολείο! Με την κουβέντα εμείς βρήκαμε πως μερικές τροφές ταιριάζουν πολύ με το μέλι:
μέλι + ψωμί μέλι + γιαούρτι
μέλι + κουλούρι μέλι στα μελομακάρονα
μέλι + κουλουράκια μέλι στο γάλα
μέλι + δημητριακά μέλι στο τσάι
μέλι + φρούτα
Το μέλι μάλιστα τα κάνει όλα πιό νόστιμα, ακόμα και το τσάι όταν είμαστε άρρωστοι....
Η συζήτηση μας άνοιξε την όρεξη, πηγαμε για φαγητό, και αφού τελειώσαμε ξεκινήσαμε μία αγαπημένη μας δουλειά: Κατασκευές με ψαλίδια και κόλλες! Κόψαμε, στολίσαμε, κολλήσαμε και φορέσαμε μελισσοκαπέλα, μια δουλειά που μας πήρε πολλή ώρα, αλλά το αποτέλεσμα μας αντάμειψε!
Για να το γιορτάσουμε, βάλαμε στον ΗΥ την μουσική "Μέλισσες" του Korsakof, βάλαμε στο πάτωμα μερικά κόκκινα λουλούδια και χορέψαμε πετώντας σαν μελισσάκια και σταματώντας στον κήπο.
Έτσι ξεκινήσαμε ένα ωραίο παιχνίδι...Τον κήπο με τα λουλούδια! Στα πέντε κόκκινα λουλούδια η κ. Ελευθερία έβαλε από έναν αριθμό. Όσο η μουσική έπαιζε, τέσσερα παιδιά "πετούσαν" στον "κήπο", αλλά μόλις η μουσική σταματούσε, η κ. Ελευθερία φώναζε έναν αριθμό. Όλα τα μελισσάκια έτρεχαν να βρουν το σωστό λουλούδι. Όλες οι ομάδες είχαν τρεις ευκαιρίες, και όλες τα κατάφεραν και τις τρεις φορές!
Και επειδή οι αριθμοί πια μας φαίνονται πολύ εύκολοι, η κ. Ελευθερία άλλαξε τους αριθμούς με γράμματα και το παιχνίδια άλλαξε. Αυτή τη φορά ένα μελισάκι πετούσε στον κήπο και μόλις η μουσική σταματούσε, άκουγε μια λεξη και έβρισκε το λουλούδι με το σωστό αρχικό γράμμα (π.χ. αν ακούμε "θησαυρός" βρίσκουμε το λουλούδι με την καρτέλα "Θθ"..).
Μεγάλη επιτυχία και εδω, μπράβο σε όλους! (και μια ιδέα...πώς μπορούμε να φτιάξουμε ένα ίδιο παιχνίδι που να το παίζουμε στις ελεύθερες δραστηριότητες στο σχολείο;)
Την Πέμπτη δεχτήκαμε επισκέψεις για να μιλήσουμε για τις μέλισσες πιο...επιστημονικά.... :). Η μαμά Ρούλα ήρθε στο σχολείο με μια σακούλα γεμάτη πράγματα και ένα χαρτί γεμάτο απαντήσεις! Μας έδειξε τις κερήθρες που φτιάχνουν οι μέλισσες μέσα στα μελίσσια των ανθρώπων, τη στολή και τα εργαλεία των μελισσοκόμων, και μας εξήγησε με πολλή υπομονή και χαμόγελο το πως οι μέλισσες μαζεύουν το νέκταρ και την γύρη, και σε τί χρησιμεύουν όλα αυτά.
Και έκπληξη! Μας έφερε μερικές μέλισσες (όχι ζωντανές βέβαια), που τις βάλαμε στο τραπέζι και με τον μεγεθυντικό φακό τις παρατηρήσαμε! Επίσης, άφησε στη γωνιά παρατήρησης και την κερήθρα μέχρι το μεσημέρι για να την παρατηρήσουμε, μέχρι που δοκιμάσαμε και λίγο φρέσκο μέλι βουτώντας την οδοντογλυφίδα μας στην κερήθρα (να λοιπόν γιατί οι αρκουδίτσες κυνηγάνε το μέλι...)
Μετά την παρατήρηση μας, φάγαμε πρωινό και καταγράψαμε τις παρατηρήσεις μας με μία ζωγραφιά! Πόσα πόδια έχει μια μέλισσα; Πόσα φτερά; Τί σχήμα έχει το κεφάλι της; Πώς ειναι φτιαγμένη μια κερήθρα;
Μετά την καταγραφή μας, συμπληρώσαμε και ένα φύλλο εργασίας με λουλούδια και μελισσάκια (ποσότητες-αριθμοί), και στο τέλος της ημέρας: Βγήκαμε στην ΑΥΛΗ! (με τόσο ωραίο καιρό, γιατί να παίξουμε πάλι μέσα;)
Την Παρασκευή, και αφού είχε προηγηθεί η παρατήρηση της Πέμπτης, ρίξαμε μια ματιά και στα πλαστικά μας ζωάκια για να βρούμε αν έχουμε μερικά "έντομα". Πώς τα ξεχωρίζουμε; Τυπώσαμε από το google ασπρόμαυρες εικόνες από έντομα, τα παρατηρήσαμε και βγάλαμε τα συμπεράσματά μας:
Μετά το φαγητό είδαμε αποσπάσματα από το ντοκυμανταίρ "Μικρόκοσμος" και αμέσως μετά κάναμε μία ζωγραφιά: Ζωγραφίσαμε από το νου μας ένα έντομο, που να έχει τα χαρακτηριστικά που είπαμε λίγο πιο πριν!
Έτσι τελείωσε η βόλτα μας στον κόσμο της μέλισσας και των εντόμων για φέτος...
Καλή ξεκούραση σε όλους, και θα τα πούμε τη Δευτέρα!
Τη Τετάρτη, παρόλο που ο Κ. ήταν άρρωστος και έτσι η μαμά του δεν μπόρεσε να έρθει για να μας μιλήσει για τις μέλισσες, εμείς ξεκινήσαμε τη δουλειά μας για να ζεστάνουμε το κλίμα. Το πρωί, πριν το γεύμα μας, μιλήσαμε λίγο για το μέλι. Όλοι έχουμε δοκιμάσει το γλυκό αυτό "χρυσάφι", και μάλιστα κάποιοι έφαγαν μέλι στο σπίτι τους λίγο πριν έρθουν στο σχολείο! Με την κουβέντα εμείς βρήκαμε πως μερικές τροφές ταιριάζουν πολύ με το μέλι:
μέλι + ψωμί μέλι + γιαούρτι
μέλι + κουλούρι μέλι στα μελομακάρονα
μέλι + κουλουράκια μέλι στο γάλα
μέλι + δημητριακά μέλι στο τσάι
μέλι + φρούτα
Το μέλι μάλιστα τα κάνει όλα πιό νόστιμα, ακόμα και το τσάι όταν είμαστε άρρωστοι....
Η συζήτηση μας άνοιξε την όρεξη, πηγαμε για φαγητό, και αφού τελειώσαμε ξεκινήσαμε μία αγαπημένη μας δουλειά: Κατασκευές με ψαλίδια και κόλλες! Κόψαμε, στολίσαμε, κολλήσαμε και φορέσαμε μελισσοκαπέλα, μια δουλειά που μας πήρε πολλή ώρα, αλλά το αποτέλεσμα μας αντάμειψε!
(ορίστε και μερικά χαμογελαστά μελισσάκια...) |
Για να το γιορτάσουμε, βάλαμε στον ΗΥ την μουσική "Μέλισσες" του Korsakof, βάλαμε στο πάτωμα μερικά κόκκινα λουλούδια και χορέψαμε πετώντας σαν μελισσάκια και σταματώντας στον κήπο.
(Πετάμε-πετάμε και μετά σταματάμε...) |
(...στον κήπο με τα λουλούδια, για να φάμε!!) |
Έτσι ξεκινήσαμε ένα ωραίο παιχνίδι...Τον κήπο με τα λουλούδια! Στα πέντε κόκκινα λουλούδια η κ. Ελευθερία έβαλε από έναν αριθμό. Όσο η μουσική έπαιζε, τέσσερα παιδιά "πετούσαν" στον "κήπο", αλλά μόλις η μουσική σταματούσε, η κ. Ελευθερία φώναζε έναν αριθμό. Όλα τα μελισσάκια έτρεχαν να βρουν το σωστό λουλούδι. Όλες οι ομάδες είχαν τρεις ευκαιρίες, και όλες τα κατάφεραν και τις τρεις φορές!
(βρήκαμε το 3!!!) |
Και επειδή οι αριθμοί πια μας φαίνονται πολύ εύκολοι, η κ. Ελευθερία άλλαξε τους αριθμούς με γράμματα και το παιχνίδια άλλαξε. Αυτή τη φορά ένα μελισάκι πετούσε στον κήπο και μόλις η μουσική σταματούσε, άκουγε μια λεξη και έβρισκε το λουλούδι με το σωστό αρχικό γράμμα (π.χ. αν ακούμε "θησαυρός" βρίσκουμε το λουλούδι με την καρτέλα "Θθ"..).
(βρήκαμε όμως εύκολα και τα γράμματα!!!) |
Την Πέμπτη δεχτήκαμε επισκέψεις για να μιλήσουμε για τις μέλισσες πιο...επιστημονικά.... :). Η μαμά Ρούλα ήρθε στο σχολείο με μια σακούλα γεμάτη πράγματα και ένα χαρτί γεμάτο απαντήσεις! Μας έδειξε τις κερήθρες που φτιάχνουν οι μέλισσες μέσα στα μελίσσια των ανθρώπων, τη στολή και τα εργαλεία των μελισσοκόμων, και μας εξήγησε με πολλή υπομονή και χαμόγελο το πως οι μέλισσες μαζεύουν το νέκταρ και την γύρη, και σε τί χρησιμεύουν όλα αυτά.
(το καπνιστήρι) |
(...η στολή του μελισσοκόμου...) |
(...η κερήθρα που έχουν φτιάξει οι μέλισσες!!) |
(..δεν μπορείτε να φανταστείτε με πόση επιμέλεια, προσήλωση και ενθουσιασμό
τα μελισσάκια της τάξης δούλεψαν για πολλή ώρα στο τραπέζι της παρατήρησης..)
Μετά την παρατήρηση μας, φάγαμε πρωινό και καταγράψαμε τις παρατηρήσεις μας με μία ζωγραφιά! Πόσα πόδια έχει μια μέλισσα; Πόσα φτερά; Τί σχήμα έχει το κεφάλι της; Πώς ειναι φτιαγμένη μια κερήθρα;
Μετά την καταγραφή μας, συμπληρώσαμε και ένα φύλλο εργασίας με λουλούδια και μελισσάκια (ποσότητες-αριθμοί), και στο τέλος της ημέρας: Βγήκαμε στην ΑΥΛΗ! (με τόσο ωραίο καιρό, γιατί να παίξουμε πάλι μέσα;)
Την Παρασκευή, και αφού είχε προηγηθεί η παρατήρηση της Πέμπτης, ρίξαμε μια ματιά και στα πλαστικά μας ζωάκια για να βρούμε αν έχουμε μερικά "έντομα". Πώς τα ξεχωρίζουμε; Τυπώσαμε από το google ασπρόμαυρες εικόνες από έντομα, τα παρατηρήσαμε και βγάλαμε τα συμπεράσματά μας:
- Τα έντομα είναι μικρά
- Τα έντομα έχουν όλα κεραίες
- τα έντομα έχουν όλα 6 πόδια
- τα έντομα έχουν κεφάλι, θώρακα, και κοιλιά
- μερικά έντομα έχουν μια σκληρή πανοπλία για να προστατεύουν τα φτερά και το σώμα τους (όπως η πασχαλίτσα)
- η αράχνη ΔΕΝ είναι έντομο γιατί: έχει 8 πόδια, δεν έχει φτερά και κεραίες και δεν πετάει.
Μετά το φαγητό είδαμε αποσπάσματα από το ντοκυμανταίρ "Μικρόκοσμος" και αμέσως μετά κάναμε μία ζωγραφιά: Ζωγραφίσαμε από το νου μας ένα έντομο, που να έχει τα χαρακτηριστικά που είπαμε λίγο πιο πριν!
Έτσι τελείωσε η βόλτα μας στον κόσμο της μέλισσας και των εντόμων για φέτος...
Καλή ξεκούραση σε όλους, και θα τα πούμε τη Δευτέρα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου