Αφού γνωριστήκαμε κάπως μεταξύ μας, αυτή την εβδομάδα ξεκινήσαμε ολοταχώς να δημιουργούμε τις καθημερινές μας ρουτίνες αλλά και να καταπιανόμαστε με τα πρώτα μας θέματα:
Από την Δευτέρα έως την Παρασκευή, μετά την καλημέρα μας, αποφασίσαμε να μετράμε τους φίλους μας για να σιγουρευτούμε ότι είμαστε όλοι εδώ. Λίγες απουσίες μέσα στην εβδομάδα επιβεβαίωσαν τη χρησιμότητα του μετρήματος, και έτσι η πρώτη ρουτίνα της χρονιάς είναι πια γεγονός! Μετά από λίγες ημέρες, μετά από πρόταση των "παλιών" παιδιών της τάξης, αποφασίσαμε να φτιάξουμε και ένα παρουσιολόγιο, για να βλέπουμε τις καρτέλες όσων λείπουν και να μπορούμε να τους μετράμε καλύτερα!! (πονηρούληδες, έχετε δίκιο, έτσι μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι μετρήσαμε καλά τους φίλους μας, αφαιρώντας από τον συνολικό αριθμό των παιδιών τις καρτέλες αυτών που λείπουν, γιατί το μέτρημα και η πρόσθεση μας παίρνει πολλή ώρα...). Βγάλαμε φωτογραφίες, και με μια γρήγορη ψηφοφορία βγάλαμε και το θέμα του φετινού παρουσιολόγιου: ΓΛΥΚΑ!! (γλυκά; επιτρέπονται στην τάξη τα γλυκά;)
Τη Δευτέρα μία ερώτηση έφερε μια αναστάτωση: "Τί ημέρα έχουμε σήμερα;". Τρεις ήταν οι απαντήσεις: "Δευτέρα", "φθινόπωρο" και "πρωτοβρόχια", και έτσι βρήκαμε ευκαιρία να τις γράψουμε και να μιλήσουμε για αυτές μία-μία. Ποιες είναι οι ημέρες της εβδομάδας; Πόσες είναι;
(ευκαιρία να μάθουν και οι νέοι φίλοι μας ένα παλιό ποίημα για να θυμούνται τη σειρά:
Πώς καταλάβαμε όμως ότι δεν είναι πια καλοκαίρι και γιατί δεν έχουμε ακόμα χειμώνα; Βγάλαμε από το συρτάρι τους πίνακες αναφοράς των εποχών, παρατηρήσαμε, συζητήσαμε και αποφασίσαμε ότι σήμερα είναι μια φθινοπωρινή ημέρα, πράγμα που έφερε την συζήτηση στον καιρό και τα πρωτοβρόχια. Τί καιρό έχει σήμερα; Τί καιρό είχε χτες; Όλη την εβδομάδα σημειώσαμε με επιμέλεια τον καιρό της κάθε ημέρας σε ένα λευκό χαρτί, και μιλήσαμε για τα καιρικά φαινόμενα. Μετά από σκέψη, διαφωνίες και διηγήσεις, καταλήξαμε στα εξής:
α) Τα καιρικά φαινόμενα που μπορούμε να δούμε στον ουρανό είναι:
ήλιος,
ήλιος και σύννεφα,
συννεφιά,
βροχή,
καταιγίδα,
χιόνι,
χαλάζι.
Ο άνεμος είναι αόρατος, άρα δεν μπορούμε να τον δούμε στον ουρανό, αφήστε που μπορεί να φυσάει και με ήλιο και με χιόνι. Αλλά και το ουράνιο τόξο δεν μας κάνει ούτε να κρυώνουμε, ούτε να ζεσταινόμαστε. Είναι ένα στολίδι του ουρανού που δεν μας επηρεάζει. Έτσι, άνεμος και ουράνιο τόξο αποφασίζουμε να μείνουν έξω από τη λίστα!
Την Τρίτη, μια κυρία μας έφερε και μας χάρισε μία πολύτομη παιδική εγκυκλοπαίδεια! Πήγαμε να την ξεφυλλίσουμε, αλλά μερικά φύλλα ήταν ξεκολλημένα, και η κυρία Ελευθερία αποφάσισε να τα βάλει για λίγο ψηλά, μέχρι να τα κολλήσει. Ευτυχώς, ο πρώτος τόμος "Χρώματα και σχήματα" ήταν σχεδόν άθικτος, και έτσι του ρίξαμε μια ματιά, παίρνοντας μια πρώτη ιδέα για το θέμα.. Αφού διαβάσαμε όλες τις σελίδες, την Τετάρτη κάναμε μια ζωγραφιά με το πιο εύκολο σχήμα, τον κύκλο, και την Παρασκευή η κυρία Ελευθερία μας είπε ένα παραμύθι για το πώς δημιουργήθηκε το πράσινο χρώμα, δίνοντάς μας μια ιδέα για το ότι τα χρώματα μπορούν να μπερδευτούν και να μεταμορφωθούν!! Με πολλή έμπνευση, ζωγραφίσαμε όλοι μία πολύχρωμη ζωγραφιά για να στολίσουμε την τάξη!!
Άλλο ένα παραμύθι που διαβάσαμε ήταν η ιστορία "Βρωμοκάτσικο!Χαζόχηνο!" που μας έκανε να σκεφτούμε τί γίνεται όταν τσακωνόμαστε με έναν φίλο μας και τί μπορούμε να κάνουμε για να μη γίνουμε σαν αυτούς.. Μέσα από το παραμύθι, βγάλαμε μερικούς πρόχειρους κανόνες της τάξης, και τους αναρτήσαμε στον πίνακα της παρεούλας μας!
Επίσης:
Μια που η κιθάρα ήταν όλες τις ημέρες στην τάξη, στην τάξη, τραγουδήσαμε και έπειτα μιλήσαμε για τη γωνιά των μουσικών οργάνων. Πώς μπορούμε να ακούσουμε μουσική; Με το στόμα μας τραγουδάμε, παίζουμε κιθάρα, βάζουμε κασσετόφωνο, αλλά έχουμε και ένα μεταλλόφωνο! Δοκιμάσαμε το μεταλλόφωνο όλοι, παρατηρήσαμε και συζητήσαμε για το υλικό του, τον ήχο του, κτλ, και περιμένουμε πώς και πως να ξαναδοκιμάσουμε..
Για να κλείσουμε την εβδομάδα αποτυπώνοντας το πώς τα περάσαμε, κάναμε τέλος μια ακόμη εργασία: ζωγραφίσαμε σε ένα φύλλο χαρτί με θέμα "εγώ και το σχολείο μου"! (μπράβο σε όλους, τα φύλλα ζωγραφικής γέμισαν με χαρούμενες εικόνες του σχολείου και λεπτομέρειες που η κυρία Ελευθερία δεν περίμενε να δει!)
Παιχνίδια που παίξαμε:
Κανένα νέο για τη μετακόμιση;
Σύντομα... :)
Από την Δευτέρα έως την Παρασκευή, μετά την καλημέρα μας, αποφασίσαμε να μετράμε τους φίλους μας για να σιγουρευτούμε ότι είμαστε όλοι εδώ. Λίγες απουσίες μέσα στην εβδομάδα επιβεβαίωσαν τη χρησιμότητα του μετρήματος, και έτσι η πρώτη ρουτίνα της χρονιάς είναι πια γεγονός! Μετά από λίγες ημέρες, μετά από πρόταση των "παλιών" παιδιών της τάξης, αποφασίσαμε να φτιάξουμε και ένα παρουσιολόγιο, για να βλέπουμε τις καρτέλες όσων λείπουν και να μπορούμε να τους μετράμε καλύτερα!! (πονηρούληδες, έχετε δίκιο, έτσι μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι μετρήσαμε καλά τους φίλους μας, αφαιρώντας από τον συνολικό αριθμό των παιδιών τις καρτέλες αυτών που λείπουν, γιατί το μέτρημα και η πρόσθεση μας παίρνει πολλή ώρα...). Βγάλαμε φωτογραφίες, και με μια γρήγορη ψηφοφορία βγάλαμε και το θέμα του φετινού παρουσιολόγιου: ΓΛΥΚΑ!! (γλυκά; επιτρέπονται στην τάξη τα γλυκά;)
Τη Δευτέρα μία ερώτηση έφερε μια αναστάτωση: "Τί ημέρα έχουμε σήμερα;". Τρεις ήταν οι απαντήσεις: "Δευτέρα", "φθινόπωρο" και "πρωτοβρόχια", και έτσι βρήκαμε ευκαιρία να τις γράψουμε και να μιλήσουμε για αυτές μία-μία. Ποιες είναι οι ημέρες της εβδομάδας; Πόσες είναι;
(ευκαιρία να μάθουν και οι νέοι φίλοι μας ένα παλιό ποίημα για να θυμούνται τη σειρά:
Οι ημέρες είναι εφτά
τις λέω στη σειρά
Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη,
Πέμπτη, Παρασκευή,
Σάββατο και Κυριακή!)
Πώς καταλάβαμε όμως ότι δεν είναι πια καλοκαίρι και γιατί δεν έχουμε ακόμα χειμώνα; Βγάλαμε από το συρτάρι τους πίνακες αναφοράς των εποχών, παρατηρήσαμε, συζητήσαμε και αποφασίσαμε ότι σήμερα είναι μια φθινοπωρινή ημέρα, πράγμα που έφερε την συζήτηση στον καιρό και τα πρωτοβρόχια. Τί καιρό έχει σήμερα; Τί καιρό είχε χτες; Όλη την εβδομάδα σημειώσαμε με επιμέλεια τον καιρό της κάθε ημέρας σε ένα λευκό χαρτί, και μιλήσαμε για τα καιρικά φαινόμενα. Μετά από σκέψη, διαφωνίες και διηγήσεις, καταλήξαμε στα εξής:
α) Τα καιρικά φαινόμενα που μπορούμε να δούμε στον ουρανό είναι:
ήλιος,
ήλιος και σύννεφα,
συννεφιά,
βροχή,
καταιγίδα,
χιόνι,
χαλάζι.
Ο άνεμος είναι αόρατος, άρα δεν μπορούμε να τον δούμε στον ουρανό, αφήστε που μπορεί να φυσάει και με ήλιο και με χιόνι. Αλλά και το ουράνιο τόξο δεν μας κάνει ούτε να κρυώνουμε, ούτε να ζεσταινόμαστε. Είναι ένα στολίδι του ουρανού που δεν μας επηρεάζει. Έτσι, άνεμος και ουράνιο τόξο αποφασίζουμε να μείνουν έξω από τη λίστα!
Την Τρίτη, μια κυρία μας έφερε και μας χάρισε μία πολύτομη παιδική εγκυκλοπαίδεια! Πήγαμε να την ξεφυλλίσουμε, αλλά μερικά φύλλα ήταν ξεκολλημένα, και η κυρία Ελευθερία αποφάσισε να τα βάλει για λίγο ψηλά, μέχρι να τα κολλήσει. Ευτυχώς, ο πρώτος τόμος "Χρώματα και σχήματα" ήταν σχεδόν άθικτος, και έτσι του ρίξαμε μια ματιά, παίρνοντας μια πρώτη ιδέα για το θέμα.. Αφού διαβάσαμε όλες τις σελίδες, την Τετάρτη κάναμε μια ζωγραφιά με το πιο εύκολο σχήμα, τον κύκλο, και την Παρασκευή η κυρία Ελευθερία μας είπε ένα παραμύθι για το πώς δημιουργήθηκε το πράσινο χρώμα, δίνοντάς μας μια ιδέα για το ότι τα χρώματα μπορούν να μπερδευτούν και να μεταμορφωθούν!! Με πολλή έμπνευση, ζωγραφίσαμε όλοι μία πολύχρωμη ζωγραφιά για να στολίσουμε την τάξη!!
Άλλο ένα παραμύθι που διαβάσαμε ήταν η ιστορία "Βρωμοκάτσικο!Χαζόχηνο!" που μας έκανε να σκεφτούμε τί γίνεται όταν τσακωνόμαστε με έναν φίλο μας και τί μπορούμε να κάνουμε για να μη γίνουμε σαν αυτούς.. Μέσα από το παραμύθι, βγάλαμε μερικούς πρόχειρους κανόνες της τάξης, και τους αναρτήσαμε στον πίνακα της παρεούλας μας!
Επίσης:
Μια που η κιθάρα ήταν όλες τις ημέρες στην τάξη, στην τάξη, τραγουδήσαμε και έπειτα μιλήσαμε για τη γωνιά των μουσικών οργάνων. Πώς μπορούμε να ακούσουμε μουσική; Με το στόμα μας τραγουδάμε, παίζουμε κιθάρα, βάζουμε κασσετόφωνο, αλλά έχουμε και ένα μεταλλόφωνο! Δοκιμάσαμε το μεταλλόφωνο όλοι, παρατηρήσαμε και συζητήσαμε για το υλικό του, τον ήχο του, κτλ, και περιμένουμε πώς και πως να ξαναδοκιμάσουμε..
Για να κλείσουμε την εβδομάδα αποτυπώνοντας το πώς τα περάσαμε, κάναμε τέλος μια ακόμη εργασία: ζωγραφίσαμε σε ένα φύλλο χαρτί με θέμα "εγώ και το σχολείο μου"! (μπράβο σε όλους, τα φύλλα ζωγραφικής γέμισαν με χαρούμενες εικόνες του σχολείου και λεπτομέρειες που η κυρία Ελευθερία δεν περίμενε να δει!)
Παιχνίδια που παίξαμε:
- Το θεατρικό παιχνίδι της μαγικής σκόνης,
- το ομαδικό επιτραπέζιο "βάρκες και ψαράδες" (που μας άρεσε πολύ, γιατί είναι πολύχρωμο, έχει ζάρι και μας βοηθάει να παίξουμε με κανόνες και χωρίς φωνές και διαμαρτυρίες)
- "Ανταλλαγή" : ένα παιχνίδι μνήμης που προϋποθέτει να ξέρουμε τα ονόματα των φίλων μας (μάθαμε άραγε πως λένε τα άλλα παιδιά της τάξης;)
Κανένα νέο για τη μετακόμιση;
Σύντομα... :)
Αχ,κυρία Ελευθερία...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦαίνεται απο το χαμόγελο με το οποίο γυρνάνε στο σπίτι πόσο γεμάτη ήταν η μέρα τους. Και οι περιγραφές σας τόσο ζωντανές... Σαν να είμαστε και εμείς εκεί... Μπράβο σας!!
Η μαμά της Αθηνάς!!!!!!
Γι'αυτό τα γράφουμε και εδώ, για να ξέρετε τί κάνουμε και να συμμετέχετε και εσείς!(και τα γράφουμε επίσης επειδή ακούστηκε ότι μερικά "καλικατζαράκια" δεν λένε στις μαμάδες τους πώς πέρασαν στο σχολείο όλη την ημέρα...)!
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως λένε και στις ραδιοφωνικές συχνότητες..: "Μείνετε συντονισμένοι"!