Δύο εβδομάδες έμειναν για το Πάσχα, καιρός να πιάσουμε (πασχαλινή) δουλειά!
Τη Δευτέρα τελειώσαμε τη μακέτα της όμορφης γειτονιάς μας, αλλά συνεχίσαμε και το θέμα της κυκλοφοριακής αγωγής: Μέσα από το λογισμικό "Μαθαίνω να κυκλοφορώ μα ασφάλεια Β" (ΥΠΕΠΘ), μάθαμε τα σήματα αλλά και μερικούς κανόνες του ΚΟΚ. Πώς λειτουργούν τα φανάρια; Ποιός είναι ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης; Τί μας λένε τα σήματα; Παίξαμε, κόψαμε, βάψαμε και κολλήσαμε τα σήματα, και μετά από μια τόσο κουραστική μέρα παίξαμε το παιχνίδι του τροχονόμου: Η κ. Ελευθερία έγινε τροχονόμος, πήρε τη σφυρίχτρα της και μερικές καρτέλες με σήματα και άριχσε να ρυθμίζει ...τη κυκλοφορία: Μεταμορφωθήκαμε όλοι σε αυτοκινητάκια και κάθε φορά που ακούγαμε σφύριγμα, έπρεπε να κάνουμε ό,τι μας έλεγε το φανάρι, ή να εξηγήσουμε ποιό είναι το σήμα που μας δείχνει ο αστυνόμος! Το παιχνίδι μας άρεσε πολύ, και όλη την υπόλοιπη εβδομάδα είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε με τα σήματα στην τάξη και τον ΗΥ!
Η Τρίτη ξεκίνησε με την κλασσική ερώτηση της εποχής: "Τί θα κάνουμε τώρα που έρχεται το Πάσχα;". Ιδέες μπόλικες:
Ξεκινήσαμε λοιπόν με το κουνέλι του Πάσχα... ή μήπως με το λαγό του Πάσχα; Ή μήπως κουνέλι και λαγός είναι το ίδιο πράγμα; Παρατηρώντας φωτογραφίες από το διαδίκτυο, αποφασίσαμε ότι το κουνέλι και ο λαγός δεν είναι το ίδιο πράγμα γιατί
Ποιοί είναι οι διάσημοι λαγοί/τα διάσημα κουνέλια που ξέρουμε;
ο Λαγός που έκανε αγώνα με τη χελώνα
ο Λαγός, ο φίλος του Γουίνι
ο Λαγός ο Ποδάρας, ο φίλος του Μπάμπι του ελαφιού
το Λευκό Κουνέλι που ακολούθησε η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων και ο ΤρελοΛαγός, ο φίλος του Τρελο-Καπελά.
ο Μπάγκς Μπάνι
του κουνελάκι γνωστής μάρκας μπαταρίας
ο Λαγός γνωστής μάρκας κακάο και δημητριακών
αφού μιλήσαμε για όλα αυτά, πήγαμε στα τραπέζια μας για να κάνουμε κουνελολαγοασκήσεις! Οι "μεγάλοι" έλυσαν ένα λαγοσταυρόλεξο, ενώ οι μικρότεροι μέτρησαν πόσες φορές θα πηδήξει ο λαγός για να μετρήσει τις συλλαβές από μερικές λέξεις!!
Την Τετάρτη, ξεκινήσαμε να κόβουμε τους χαρτονένιους μας λαγούς για το καλαθάκι μας, παίξαμε ένα παιχνίδι με αριθμούς και γράμματα (με τα καροτάκια και τα λαγουδάκια) και μετά ήρθε επίσκεψη στο σχολείο η Κρυσταλλία.
Η Κρυσταλλία για να καταλάβετε είναι μάλλον το πιο διάσημο πλέον κουνέλι του Αμυγδαλεώνα: Την χαρήκαμε στην αυλή (μέσα στο κλουβάκι της βέβαια), και όταν μπήκαμε στην τάξη, την αφήσαμε για λίγο ελεύθερη στο χαλί.
Τη χαϊδέψαμε, την παρατηρήσαμε, πήραμε μια συνέντευξη από την Ε. για τη φροντίδα της (τί τρώει; Που κάνει κακά; Ποιός καθαρίζει το κλουβί της; Μπορεί να παίξει παιχνίδια με τα παιδιά; Πηγαίνει στο γιατρό; Αρρωσταίνει;). Μέσα στις ερωτήσεις, και μία ερώτηση έκπληξη: Η Κρυσταλλία κάνει αυγά ή παιδάκια;
Ευκαιρία λοιπόν την Πέμπτη να μιλήσουμε και για αυτό το θέμα: Ποιά ζώα κάνουν αυγά και ποιά κάνουν παιδάκια; Ξεχωρίσαμε τα ζώα σε έντομα, πτηνά, ερπετά, θηλαστικά και ψάρια, είδαμε εικόνες και συμπεράναμε ότι η Κρυσταλλία και όλα τα κουνέλια έχουν 4 πόδια, ζουν στη γη, οπότε το πιθανότερο είναι να γεννάνε κουνελάκια, και όχι αυγουλάκια!! Ποιό ζώο γεννάει αυγά και θα μιλήσουμε γι' αυτό το Πάσχα; Φυσικά η κότα!!
Τις επόμενες δύο ημέρες (Πέμπτη και Παρασκευή) τελειώσαμε την κατασκευή του πασχαλινού μας καλαθιού, μόνο που το σχέδιο άλλαξε στην πορεία, και τελικά αντί να πάρουμε καλαθάκι, πήραμε ένα λαγό με ένα καλαθάκι-θήκη για το αυγό που θα βάψουμε τη Μ. Εβδομάδα!!! (Ευχαριστώ παιδάκια μου για την ιδέα, καταφέραμε κάτι πολύ πρωτότυπο και ξεχωριστό!!!)
Την Παρασκευή, ώρα για την κάρτα μας, αλλά τί θα γράψουμε μέσα; Τί ευχές δίνουμε το Πάσχα, και γιατί; Μιλήσαμε για τις γιορτές και τις ευχές (Χριστούγεννα, γενέθλια, Πάσχα), ξεχωρίσαμε το πότε χρησιμοποιούμε την κάθε ευχή και, για να σιγουρευτούμε ότι τα καταλάβαμε όλα, κάναμε και ένα φύλλο εργασίας για τις ευχές: Αντιστοίχηση και γραφή για τους "μεγάλους", και "τελείτσες" για τους μικρούς!
Αφού τελειώσαμε και αυτή την εργασία, βγήκαμε στην αυλή, χαρήκαμε την όμορφη ημέρα, και μετά ξεκινήσαμε να κόβουμε τα διακοσμητικά για την πασχαλινή μας κάρτα!!
Την επόμενη εβδομάδα, οι υπόλοιπες κατασκευές, η ιστορία του Πάσχα, οι λαμπάδες και το βάψιμο των αυγών μας!!!
Τη Δευτέρα τελειώσαμε τη μακέτα της όμορφης γειτονιάς μας, αλλά συνεχίσαμε και το θέμα της κυκλοφοριακής αγωγής: Μέσα από το λογισμικό "Μαθαίνω να κυκλοφορώ μα ασφάλεια Β" (ΥΠΕΠΘ), μάθαμε τα σήματα αλλά και μερικούς κανόνες του ΚΟΚ. Πώς λειτουργούν τα φανάρια; Ποιός είναι ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης; Τί μας λένε τα σήματα; Παίξαμε, κόψαμε, βάψαμε και κολλήσαμε τα σήματα, και μετά από μια τόσο κουραστική μέρα παίξαμε το παιχνίδι του τροχονόμου: Η κ. Ελευθερία έγινε τροχονόμος, πήρε τη σφυρίχτρα της και μερικές καρτέλες με σήματα και άριχσε να ρυθμίζει ...τη κυκλοφορία: Μεταμορφωθήκαμε όλοι σε αυτοκινητάκια και κάθε φορά που ακούγαμε σφύριγμα, έπρεπε να κάνουμε ό,τι μας έλεγε το φανάρι, ή να εξηγήσουμε ποιό είναι το σήμα που μας δείχνει ο αστυνόμος! Το παιχνίδι μας άρεσε πολύ, και όλη την υπόλοιπη εβδομάδα είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε με τα σήματα στην τάξη και τον ΗΥ!
(Στοπ! ...Ετοιμάσου.... Ξεκίνα! - ευκαιρία να μιλήσουμε και για τα σημεία στίξης.Τι χρησιμοποιούμε όταν ρωτάμε; Τί όταν θαυμάζουμε; Τί όταν αφήνουμε κάτι μισοτελειωμένο;) |
Η Τρίτη ξεκίνησε με την κλασσική ερώτηση της εποχής: "Τί θα κάνουμε τώρα που έρχεται το Πάσχα;". Ιδέες μπόλικες:
- να βάψουμε αυγά
- να στολίσουμε ένα κλαδί με αυγουλάκια
- να βάλουμε χάρτινα αυγά στην τάξη
- και κουνέλια
- και πουλάκια
- και να φτιάξουμε λαμπάδες
- και να κάνουμε και πασχαλινές κάρτες
- και να φτιάξουμε και ένα καλάθι για το αυγό μας
Ξεκινήσαμε λοιπόν με το κουνέλι του Πάσχα... ή μήπως με το λαγό του Πάσχα; Ή μήπως κουνέλι και λαγός είναι το ίδιο πράγμα; Παρατηρώντας φωτογραφίες από το διαδίκτυο, αποφασίσαμε ότι το κουνέλι και ο λαγός δεν είναι το ίδιο πράγμα γιατί
- το κουνέλι είναι πιο ήρεμο
- ο λαγός έχει πιο μεγάλα πόδια και τρέχει πιο γρήγορα
- ο λαγός μένει μόνο στο δάσος
- το κουνέλι δεν έχει τόσο μεγάλα αυτιά
- το κεφάλι του λαγού είναι διαφορετικό από αυτό του κουνελιού
Ποιοί είναι οι διάσημοι λαγοί/τα διάσημα κουνέλια που ξέρουμε;
ο Λαγός που έκανε αγώνα με τη χελώνα
ο Λαγός, ο φίλος του Γουίνι
ο Λαγός ο Ποδάρας, ο φίλος του Μπάμπι του ελαφιού
το Λευκό Κουνέλι που ακολούθησε η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων και ο ΤρελοΛαγός, ο φίλος του Τρελο-Καπελά.
ο Μπάγκς Μπάνι
του κουνελάκι γνωστής μάρκας μπαταρίας
ο Λαγός γνωστής μάρκας κακάο και δημητριακών
αφού μιλήσαμε για όλα αυτά, πήγαμε στα τραπέζια μας για να κάνουμε κουνελολαγοασκήσεις! Οι "μεγάλοι" έλυσαν ένα λαγοσταυρόλεξο, ενώ οι μικρότεροι μέτρησαν πόσες φορές θα πηδήξει ο λαγός για να μετρήσει τις συλλαβές από μερικές λέξεις!!
Την Τετάρτη, ξεκινήσαμε να κόβουμε τους χαρτονένιους μας λαγούς για το καλαθάκι μας, παίξαμε ένα παιχνίδι με αριθμούς και γράμματα (με τα καροτάκια και τα λαγουδάκια) και μετά ήρθε επίσκεψη στο σχολείο η Κρυσταλλία.
Η Κρυσταλλία για να καταλάβετε είναι μάλλον το πιο διάσημο πλέον κουνέλι του Αμυγδαλεώνα: Την χαρήκαμε στην αυλή (μέσα στο κλουβάκι της βέβαια), και όταν μπήκαμε στην τάξη, την αφήσαμε για λίγο ελεύθερη στο χαλί.
(...αλλά γρήγορα παίρνουμε θάρρος!!) |
(η Κρυσταλλία περιεργάζεται το χαλί μας και εμείς την καλούμε να παίξει μαζί μας!!) |
Ευκαιρία λοιπόν την Πέμπτη να μιλήσουμε και για αυτό το θέμα: Ποιά ζώα κάνουν αυγά και ποιά κάνουν παιδάκια; Ξεχωρίσαμε τα ζώα σε έντομα, πτηνά, ερπετά, θηλαστικά και ψάρια, είδαμε εικόνες και συμπεράναμε ότι η Κρυσταλλία και όλα τα κουνέλια έχουν 4 πόδια, ζουν στη γη, οπότε το πιθανότερο είναι να γεννάνε κουνελάκια, και όχι αυγουλάκια!! Ποιό ζώο γεννάει αυγά και θα μιλήσουμε γι' αυτό το Πάσχα; Φυσικά η κότα!!
Τις επόμενες δύο ημέρες (Πέμπτη και Παρασκευή) τελειώσαμε την κατασκευή του πασχαλινού μας καλαθιού, μόνο που το σχέδιο άλλαξε στην πορεία, και τελικά αντί να πάρουμε καλαθάκι, πήραμε ένα λαγό με ένα καλαθάκι-θήκη για το αυγό που θα βάψουμε τη Μ. Εβδομάδα!!! (Ευχαριστώ παιδάκια μου για την ιδέα, καταφέραμε κάτι πολύ πρωτότυπο και ξεχωριστό!!!)
Την Παρασκευή, ώρα για την κάρτα μας, αλλά τί θα γράψουμε μέσα; Τί ευχές δίνουμε το Πάσχα, και γιατί; Μιλήσαμε για τις γιορτές και τις ευχές (Χριστούγεννα, γενέθλια, Πάσχα), ξεχωρίσαμε το πότε χρησιμοποιούμε την κάθε ευχή και, για να σιγουρευτούμε ότι τα καταλάβαμε όλα, κάναμε και ένα φύλλο εργασίας για τις ευχές: Αντιστοίχηση και γραφή για τους "μεγάλους", και "τελείτσες" για τους μικρούς!
Αφού τελειώσαμε και αυτή την εργασία, βγήκαμε στην αυλή, χαρήκαμε την όμορφη ημέρα, και μετά ξεκινήσαμε να κόβουμε τα διακοσμητικά για την πασχαλινή μας κάρτα!!
Την επόμενη εβδομάδα, οι υπόλοιπες κατασκευές, η ιστορία του Πάσχα, οι λαμπάδες και το βάψιμο των αυγών μας!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου