Αφού κάναμε την παρέλασή μας την Δευτέρα, την Τρίτη ξεκινήσαμε την ημέρα μας με...την χρονομηχανή της τάξης. Πώς μοιάζει μια χρονομηχανή; Είδαμε στο youtube ένα απόσπασμα από το φιλμ "The Time Machine" για να πάρουμε μία ιδέα, βάλαμε και εμείς τις ιδέες μας, και ξεκινήσαμε το ταξίδι μας και πάλι.
Μετά από την ιδέα της Α., ξεκινήσαμε πάλι από την αρχή, βλέποντας εικόνες από δεινόσαυρους και διαβάζοντας το βιβλίο "Παίζοντας με τους δεινόσαυρους". Πόσο διαφορετικοί είναι οι δεινόσαυροι!
Αφού κάναμε τις μετρήσεις μας, τις ομαδοποιήσεις μας και τις παρατηρήσεις μας, ήρθε η ώρα της ζωγραφικής. Βάλαμε όλοι τα δυνατά μας και φτιάξαμε στο χαρτί την εποχή την δεινοσαύρων!
Λίγο πρίν φύγουμε παίξαμε με τα μπαλόνια μας σε ομάδες, χορέψαμε και φύγαμε με την υπόσχεση ότι αύριο θα δούμε τα ηφαίστεια και την εποχή των σπηλαίων!
Την Τρίτη ξεκινήσαμε με μια παρουσίαση στον ΗΥ: Είδαμε πώς οι άνθρωποι ξεκίνησαν από νομάδες ανοργάνωτοι τροφοσυλλέκτες και έφτασαν σε οργανωμένους οικισμούς. Συγκεκριμένα είδαμε:
Την πρωτολιθική και νεολιθική περίοδο: Το πώς οι τροφοσυλλέκτες έμαθαν να χρησιμοποιούν τις πέτρες και τα ξύλα σαν όπλα, το πως έγιναν κυνηγοί, το πως έμειναν στα σπήλαια και χειρίστηκαν την φωτιά, το πως έγιναν αργότερα γεωργοί και κτηνοτρόφοι, μέχρι που απέκτησαν σταθερά σπίτια και οικισμούς.
Μετά από αυτό, μια απορία: Από πού βγήκαν οι άνθρωποι αφού παλιά δεν υπήρχαν; Με τη βοήθεια του Α επεισοδίου "μια φορά και έναν καιρό...ο άνθρωπος", είδαμε πώς οι μονοκύτταροι οργανισμοί εξελίχτηκαν και ποιός είναι ο μεγάλος παππούς του ανθρώπου. (και ο Θεός; Ευτυχώς η παιδική εκπομπή μας βοήθησε να δώσουμε και σε αυτό μια λύση..)
Αφού λοιπόν λύσαμε τις απορίες μας, συμπληρώσαμε (όλοι σωστά) ένα φύλλο εμπέδωσης όσων είπαμε (ενώσαμε κάθε τροφή του ανθρώπου της λίθινης περιόδου με τα σωστά εργαλεία) και μετά...ώρα για κίνηση. Πώς θα μπορούσαμε να φτιάξουμε μια σπηλιά για να εξερευνήσουμε τις βραχογραφίες της; Με χαρτόνια, με καρέκλες και τραπέζια, αλλά και με ύφασμα θα μπορούσαμε να φτιάξουμε πολλά. Αλλά η ώρα περνούσε και εμείς θέλαμε να παίξουμε: Έτσι κάναμε μία σπηλιά-τούνελ με τα σώματά μας και περάσαμε από κάτω! Μια η μία ομάδα, μια η άλλη, φτιάξαμε τούνελ 16 φορές για να περάσουμε και οι 16 από κάτω! (...στο τέλος, βάλαμε να περάσει από το τούνελ και η κ. Ελευθερία...)
Την Πέμπτη, ώρα για βραχογραφίες!
Το πρωί αρκετές μανούλες μας βοήθησαν φέρνοντάς μας λουλούδια: Άσπρα, κίτρινα, ροζ, μωβ, καφέ, μα συγκεντρώσαμε, τα ομαδοποιήσαμε με βάση το χρώμα και τα χωρίσαμε σε μίσχους, πέταλα και φύλλα.
Αμέσως μετά, η κ. Ελευθερία μας έδωσε τα αρχαία εργαλεία μας, για να ξεκινήσουμε την παραγωγή μπογιάς: Με πέτρες μυτερές και πλατιές, λιώσαμε τα πέταλα των λουλουδιών μέχρι να γίνουν..πουρές.
Μετά τα πατήσαμε με ένα ξύλάκι από το οικοδομικό υλικό, σαν να ήταν γουδοχέρι, ρίξαμε ζεστό νεράκι και.. περιμέναμε. Μετά από λίγο και με τη βοήθεια ενός κομματιού από τούλι μπομπονιέρας, η κ. Ελευθερία στράγγιξε φορώντας γάντια τον πολτό και...να! Κίτρινο, μωβ, ρόζ, πορτοκαλί, και με τη βοήθεια λίγης πάπρικας, κόκκινο!!
Να λοιπόν πως έφτιαχναν οι άνθρωποι των σπηλαίων τις μπογιές τους!! Και...πινέλα; Πήραμε μερικά φρέσκα κλαδάκια από την αυλή, και τα χτυπήσαμε με τις πέτρες μέχρι να γίνουν πλακουτσωτά. Τα ξυλάκια τους άνοιξαν και ...έτοιμα και τα πινέλα!!
Μετά το φαγητό, είδαμε μερικές φωτογραφίες από βραχογραφίες στον ΗΥ και ξεκινήσαμε και εμείς με τα χρώματα και τα πινέλα μας!!
Αλλά όχι μόνο: Ζωγραφίσαμε και γράψαμε και εμείς στην μεγάλη σκούρη πέτρα μας χρησιμοποιώντας μια άσπρη, όπως είδαμε και στις φωτογραφίες του ΗΥ!!
Για να χαλαρώσουμε παίξαμε το μεσημέρι βατραχάκια. Χοροπηδήσαμε και βγάλαμε 4 καινούριους βασιλιάδες και βασίλισσες!
Την Παρασκευή, ώρα να τελειώσουμε το ταξίδι μας με τη χρονομηχανή. Τελειώσαμε την ιστοριογραμμή μας; Ναι, φυσικά, αλλά... Πώς είπατε; Η χρονομηχανή πετάει και προς την άλλη κατεύθυνση; Με τη βοήθεια μίας νέας ιστοριογραμμής, είδαμε πως εκτός από το παρελθόν (παλιά), και το παρόν (τώρα), υπάρχει και το μέλλον (μετά). Μέσα από παιχνίδια χρονικής ακολουθίας είδαμε πως όλα τα πράγματα κάνουν ένα ταξίδι στο χρόνο, τα φυτά, οι άνθρωποι, ακόμα και οι πέτρες (να που μας χρησίμεψαν τα βιντεο για τα ηφαίστεια). Η κουβέντα μας κράτησε αρκετά, τόσο που στο τέλος φτάσαμε σε ένα δύσκολο δρόμο. Το "μετά" των παπούδων μας, είναι το δικό μας "παλιά", και το δικό μας "μετά" θα είναι το "παλιά" των παιδιών μας!!
Ούφ! Δύσκολες συζητήσεις, και για να χαλαρώσουμε κάναμε μία άσκηση με εικόνες χρονικής ακολουθίας, μετά δανειστήκαμε βιβλία από τη βιβλιοθήκη μας (μετά από δύο εβδομάδες κενό) και παίξαμε ψυχοκινητικά παιχνίδια!!
Την άλλη εβδομάδα, έχουμε δύο συνεχόμενες "γιορτές": Την Πρωταπριλιά, και την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου!! Ετοιμαστείτε για ψέμματα και παραμύθια!!
Μετά από την ιδέα της Α., ξεκινήσαμε πάλι από την αρχή, βλέποντας εικόνες από δεινόσαυρους και διαβάζοντας το βιβλίο "Παίζοντας με τους δεινόσαυρους". Πόσο διαφορετικοί είναι οι δεινόσαυροι!
- Άλλοι είναι γρήγοροι και άλλοι αργοί
- άλλοι περπατάνε με 4 πόδια, άλλοι με 2 και άλλοι πετούν
- μερικοί δεινόσαυροι πετούν χωρίς φτερά αλλά με δέρμα στα χέρια τους
- άλλοι τρώνε χόρτα και άλλοι κρέας. Μερικοί τρώνε ψάρια
- Κάποιοι δεινόσαυροι μοιάζουν με ψάρια ή χελώνες ή δελφίνια και ζούνε στη θάλασσα
- έχουν χοντρά πόδια
- έχουν σκληρό δέρμα
- έχουν δόντια και σαγόνια δυνατά
- έχουν όπλα για να διώχνουν τους εχθρούς τους
- είναι πολύ μεγάλοι
Αφού κάναμε τις μετρήσεις μας, τις ομαδοποιήσεις μας και τις παρατηρήσεις μας, ήρθε η ώρα της ζωγραφικής. Βάλαμε όλοι τα δυνατά μας και φτιάξαμε στο χαρτί την εποχή την δεινοσαύρων!
Λίγο πρίν φύγουμε παίξαμε με τα μπαλόνια μας σε ομάδες, χορέψαμε και φύγαμε με την υπόσχεση ότι αύριο θα δούμε τα ηφαίστεια και την εποχή των σπηλαίων!
Την Τρίτη ξεκινήσαμε με μια παρουσίαση στον ΗΥ: Είδαμε πώς οι άνθρωποι ξεκίνησαν από νομάδες ανοργάνωτοι τροφοσυλλέκτες και έφτασαν σε οργανωμένους οικισμούς. Συγκεκριμένα είδαμε:
Την πρωτολιθική και νεολιθική περίοδο: Το πώς οι τροφοσυλλέκτες έμαθαν να χρησιμοποιούν τις πέτρες και τα ξύλα σαν όπλα, το πως έγιναν κυνηγοί, το πως έμειναν στα σπήλαια και χειρίστηκαν την φωτιά, το πως έγιναν αργότερα γεωργοί και κτηνοτρόφοι, μέχρι που απέκτησαν σταθερά σπίτια και οικισμούς.
Μετά από αυτό, μια απορία: Από πού βγήκαν οι άνθρωποι αφού παλιά δεν υπήρχαν; Με τη βοήθεια του Α επεισοδίου "μια φορά και έναν καιρό...ο άνθρωπος", είδαμε πώς οι μονοκύτταροι οργανισμοί εξελίχτηκαν και ποιός είναι ο μεγάλος παππούς του ανθρώπου. (και ο Θεός; Ευτυχώς η παιδική εκπομπή μας βοήθησε να δώσουμε και σε αυτό μια λύση..)
Αφού λοιπόν λύσαμε τις απορίες μας, συμπληρώσαμε (όλοι σωστά) ένα φύλλο εμπέδωσης όσων είπαμε (ενώσαμε κάθε τροφή του ανθρώπου της λίθινης περιόδου με τα σωστά εργαλεία) και μετά...ώρα για κίνηση. Πώς θα μπορούσαμε να φτιάξουμε μια σπηλιά για να εξερευνήσουμε τις βραχογραφίες της; Με χαρτόνια, με καρέκλες και τραπέζια, αλλά και με ύφασμα θα μπορούσαμε να φτιάξουμε πολλά. Αλλά η ώρα περνούσε και εμείς θέλαμε να παίξουμε: Έτσι κάναμε μία σπηλιά-τούνελ με τα σώματά μας και περάσαμε από κάτω! Μια η μία ομάδα, μια η άλλη, φτιάξαμε τούνελ 16 φορές για να περάσουμε και οι 16 από κάτω! (...στο τέλος, βάλαμε να περάσει από το τούνελ και η κ. Ελευθερία...)
Την Πέμπτη, ώρα για βραχογραφίες!
Το πρωί αρκετές μανούλες μας βοήθησαν φέρνοντάς μας λουλούδια: Άσπρα, κίτρινα, ροζ, μωβ, καφέ, μα συγκεντρώσαμε, τα ομαδοποιήσαμε με βάση το χρώμα και τα χωρίσαμε σε μίσχους, πέταλα και φύλλα.
Αμέσως μετά, η κ. Ελευθερία μας έδωσε τα αρχαία εργαλεία μας, για να ξεκινήσουμε την παραγωγή μπογιάς: Με πέτρες μυτερές και πλατιές, λιώσαμε τα πέταλα των λουλουδιών μέχρι να γίνουν..πουρές.
Μετά τα πατήσαμε με ένα ξύλάκι από το οικοδομικό υλικό, σαν να ήταν γουδοχέρι, ρίξαμε ζεστό νεράκι και.. περιμέναμε. Μετά από λίγο και με τη βοήθεια ενός κομματιού από τούλι μπομπονιέρας, η κ. Ελευθερία στράγγιξε φορώντας γάντια τον πολτό και...να! Κίτρινο, μωβ, ρόζ, πορτοκαλί, και με τη βοήθεια λίγης πάπρικας, κόκκινο!!
Να λοιπόν πως έφτιαχναν οι άνθρωποι των σπηλαίων τις μπογιές τους!! Και...πινέλα; Πήραμε μερικά φρέσκα κλαδάκια από την αυλή, και τα χτυπήσαμε με τις πέτρες μέχρι να γίνουν πλακουτσωτά. Τα ξυλάκια τους άνοιξαν και ...έτοιμα και τα πινέλα!!
Μετά το φαγητό, είδαμε μερικές φωτογραφίες από βραχογραφίες στον ΗΥ και ξεκινήσαμε και εμείς με τα χρώματα και τα πινέλα μας!!
Αλλά όχι μόνο: Ζωγραφίσαμε και γράψαμε και εμείς στην μεγάλη σκούρη πέτρα μας χρησιμοποιώντας μια άσπρη, όπως είδαμε και στις φωτογραφίες του ΗΥ!!
Για να χαλαρώσουμε παίξαμε το μεσημέρι βατραχάκια. Χοροπηδήσαμε και βγάλαμε 4 καινούριους βασιλιάδες και βασίλισσες!
Την Παρασκευή, ώρα να τελειώσουμε το ταξίδι μας με τη χρονομηχανή. Τελειώσαμε την ιστοριογραμμή μας; Ναι, φυσικά, αλλά... Πώς είπατε; Η χρονομηχανή πετάει και προς την άλλη κατεύθυνση; Με τη βοήθεια μίας νέας ιστοριογραμμής, είδαμε πως εκτός από το παρελθόν (παλιά), και το παρόν (τώρα), υπάρχει και το μέλλον (μετά). Μέσα από παιχνίδια χρονικής ακολουθίας είδαμε πως όλα τα πράγματα κάνουν ένα ταξίδι στο χρόνο, τα φυτά, οι άνθρωποι, ακόμα και οι πέτρες (να που μας χρησίμεψαν τα βιντεο για τα ηφαίστεια). Η κουβέντα μας κράτησε αρκετά, τόσο που στο τέλος φτάσαμε σε ένα δύσκολο δρόμο. Το "μετά" των παπούδων μας, είναι το δικό μας "παλιά", και το δικό μας "μετά" θα είναι το "παλιά" των παιδιών μας!!
Ούφ! Δύσκολες συζητήσεις, και για να χαλαρώσουμε κάναμε μία άσκηση με εικόνες χρονικής ακολουθίας, μετά δανειστήκαμε βιβλία από τη βιβλιοθήκη μας (μετά από δύο εβδομάδες κενό) και παίξαμε ψυχοκινητικά παιχνίδια!!
Την άλλη εβδομάδα, έχουμε δύο συνεχόμενες "γιορτές": Την Πρωταπριλιά, και την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου!! Ετοιμαστείτε για ψέμματα και παραμύθια!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου