Παρασκευή, 8 Μαρτίου 2013

3/3/2013-7/3/2013



Η Τρίτη ήταν  η πρώτη ημέρα αυτής της εβδομάδας, αφού τη Δευτέρα η κ. Ελευθερία ήταν στο σπίτι με άδεια..

Έτοιμοι να μιλήσουμε για την άνοιξη; Ξεκινήσαμε την πρωινή μας συζήτηση προσπαθώντας να καταλάβουμε καλύτερα τί γίνεται στην άνοιξη: Τί συμβαίνει αλήθεια την άνοιξη; Τί αλλάζει στον κόσμο γύρω μας;


  • Την άνοιξη έχει πολλά δέντρα και μεγαλώσαν τα λουλούδια
  • ερχονται τα πουλιά που είχαν φύγει μακριά επειδή είχε χιόνι
  • Την άνοιξη βγαίνουμε στον κήπο να παίξουμε
  • φοράμε στολές και μάσκες για τις απόκριες
  • φυτρώνουν τα φύλλα
  • βγαίνουν τα λουλούδια
  • βγαίνουν τα καρότα και τα λαχανικά
  • κάνουμε στεφάνια με λουλούδια
  • έρχεται το Πάσχα
  • σκάβουμε τον μπαξέ μας για να φυτέψουμε μαρούλια 

  • Στο θέμα μας όμως ήρθαν και κάθησαν και...οι μέλισσες!! Τα χελιδόνια τρώνε τις μύγες και τα κουνούπια, όμως τις μέλισσες; Πώς θα τις φάνε αφού τσιμπάνε; Και οι σφήκες; Αυτές τσιμπάνε περισσότερο!! Ο παπούς της Α. τρώει φρυγανιές με μέλι, και αυτοί που φέρνουν το μέλι το φέρνουν από το λιμάνι! (χι,χι,χι, κάποιοι προτιμούν το μέλι Θάσου από ότι φαίνεται!!)  Έχουν οι μέλισσες κακία στο μυαλό τους; Γιατί μας τσιμπάνε;


    Ουφ! Πολλές ερωτήσεις, ας τις βάλουμε και αυτές στη σειρά:

    1. οι φωλιές της μέλισσας είναι με λάσπη;
    2. υπάρχουν μαύρες μέλισσες;
    3. οι σφήκες κάνουν μέλι;
    4.  πώς παίρνουν οι άνθρωποι το μέλλι χωρίς να τους τσιμπάνε οι μέλισσες;
    5. Μήπως τις σκοτώνουν;
    6. Μήπως τις δίνουν ένα άλλο μέλι να φάνε και μετά παίρνουν το κανονικό μέλι;
    7. Τί εργαλεία χρειάζονται;
    8. Τί τρώνε οι μέλισσες;
    9. Το κερί βγαίνει από το μέλι;
    Η κ. Ελευθερία όμως δεν είναι μελισσοκόμος, αλλά νηπιαγωγός, και δεν ήξερε να απαντήσει. Ξέρετε ποιος μπορεί να μας απαντήσει; Η μαμά και ο μπαμπάς του Κ., που έχουν μελίσσια και παίρνουν κάθε χρόνο το μέλι!! Την επόμενη εβδομάδα θα τους ζητήσουμε να έρθουν στο σχολείο και να συζητήσουμε για τις μέλλισσες που τόσο μας κάνουν εντύπωση!!

    Πίσω στο θέμα μας, καθήσαμε στα τραπέζια μας και κάναμε ένα ανοιξιάτικο φύλλο εργασίας : Είδαμε πολλές εικόνες, αλλά διαλέξαμε να βάλουμε σε κύκλο μόνο τις ανοιξιάτικες!!
     
    Την Τετάρτη είδαμε στον ΗΥ τις φωτογραφίες που βγάλαμε από την αυλή το φθινόπωρο και την άνοιξη αλλά και  πολλούς ανοιξιάτικους πίνακες. Τί χρώματα χρησιμοποιούν οι ζωγράφοι; Θυμόμαστε τους πίνακες του φθινοπώρου. Τί διαφορές και τί ομοιότητες έχουν; Αφού συζητήσαμε για τα ανοιξιάτικα θέματα, τα χρώματα και τον τρόπο που διάλεξε ο κάθε καλλιτέχνης να εκφραστεί, διαλέξαμε, όπως είχαμε κάνει και το φθινόπωρο, γκοφρέ χαρτί σε ανοιξιάτικα χρώματα, το κόψαμε σε μακριές κορδέλες και με τη μουσική του Vivaldi χορέψαμε με την καρδιά μας σαν πεταλούδες, ανοιξιάτικη βροχή και ουράνια τόξα!!
    Για να τελειώσουμε την ημέρα μας, φτιάξαμε και από μια ανοιξιάτικη ζωγραφιά με ανοιξιάτικο θέμα και  χρώματα!!

          Την Πέμπτη το σχολείο μας γέμισε λουλούδια! Άνθη αμυγδαλιάς, αγριολούλουδα, ακόμα και τα ανθάκια από το δέντρο του σχολείου μας. Ξεκινήσαμε την ημέρα μας ζωγραφίζοντας από ένα λουλούδι ο καθένας. Κλείσαμε τα μάτια μας, σκεφτήκαμε πώς μοιάζει ένα λουλούδι, και κάναμε την καλύτερη ζωγραφιά που μπορούσαμε!      Αφού τελειώσαμε με τη ζωγραφιά, καθήσαμε στην παρεούλα και είδαμε ένα ένα τα ζωγραφισμένα μας λουλούδια: Τα περισσότερα έμοιαζαν πολύ, και ήταν....κόκκινα όπως οι παπαρούνες. Κάποιοι όμως έφτιαξαν και μαργαρίτες, ακόμα και μία μωβ πασχαλιά!! Άνθος αμυγδαλιάς; Κανείς, γιατί "τα λουλούδια φυτρώνουνε στο χώμα βρε κυρία, όχι στα δέντρα!". (δεν το είχα σκεφτεί ποτέ αυτό, εσείς;)
          Τί έκανε όμως το κλαδάκι που βάλαμε στο νερό πριν 2 ημέρες; Ορίστε, τα μπουμπούκια του άρχισαν να ανοίγουν, ήδη μετρήσαμε 4 ανοιχτά άνθη! Και τί όμορφα που άνοιξαν! Κάποια δαχτυλάκια θέλουν να ζουλήξουν τα λουλούδια για να ανοίξουν πιο εύκολα, αλλά κάποιοι άλλοι τα λυπούνται.. Μπορούμε όμως να ανοίξουμε ένα άλλο μπουμπούκι, από το λουλούδι που μας έφερε στο σχολείο η Χ.!

         Καθήσαμε λοιπόν ο ένας δίπλα στον άλλο σε ένα σφιχτό κύκλο για να ξεκινήσουμε να μαδάμε το μπουμπούκι. Γιατί τα πρώτα του φύλλα είναι πράσινα; Ανοίγοντας το μπουμπούκι είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε και την ανατομία του λουλουδιού: Μιλήσαμε για τα μέρη του λουλουδιού:
    1. Τα σέπαλα, που προστατεύουν το μπουμπούκι μέχρι να δυναμώσει και να μεγαλώσει
    2. Τα πέταλα, που με τα χρώματά τους μας τρελαίνουν (και εμάς, και τις μέλισσες;)
    3. Τους στήμονες, που κουβαλάνε τη γύρη
    4. Και την "κρυψώνα" του λουλουδιού, που κρύβει τα σποράκια για τη μελλοντική γενιά!! 
    5. Τις ρίζες, που στηρίζουν το φυτό και πίνουν το νερό από το χώμα
    6. Τα φύλλα, που με τα νεύρα τους μεταφέρουν το οξυγόνο, το νερό και το ζουμάκι σε όλο το φυτό!
         Όση ώρα "ξεφλουδίζαμε", μας γεννήθηκε και άλλη απορία: Πώς το λένε το λουλούδι που παρατηρούμε; Μήπως είναι τριαντάφυλλο; (όχι, ηταν μια καμέλια!) Αφού τελειώσαμε το "ξεφλούδισμα", μετρήσαμε τα πέταλα και τα σέπαλά του στο τραπέζι: 8 μόνο σέπαλα, σκληρά, και 52 φύλλα, από το πιο μεγάλο ως το πιο μικρό!!!! Τα βάλαμε στη σειρά, τα ταξινομήσαμε, και αφού κάναμε το ίδιο για όλα τα λουλούδια μας, βγάλαμε τα συμπεράσματά μας!!


    Μετά το φαγητό, ώρα για κατασκευή!! Με χαρτόνι, γκοφρέ χαρτί, σύρμα πίπας και χρωματιστό ρύζι, φτιάξαμε ομαδικά 5 όμορφα λουλούδια για να στολίσουμε το σχολείο μας!!


    Και τα λουλούδια που "ξεφλουδίσαμε"; Δεν είναι για πέταμα, θα τα χρησιμοποιήσουμε στο ελεύθερο παιχνίδι!!!!

    (λέξεις: μπουμπούκι, πέταλα, σέπαλα, γύρη, στήμονες, άνθος, σπόροι)


    Την Παρασκευή η κ. Ελευθερία μας έβαλε να σκεφτούμε: Ποιοί ωφελούνται από ένα λουλούδι; Είναι χρήσιμα τα λουλούδια και άραγε μπορούμε να τα φάμε; Αφού σκεφτήκαμε μερικά έντομα που τρώνε λουλούδια (μύγα, μέλισσα, κουνούπι, σφήκα, πεταλούδα), η ημέρα μας ξεκίνησε με ένα πολύ "θαυμαστικό" (γιατί μας έκανε να θαυμάσουμε την ομορφιά του) βίντεο:
    (και τί ωραια μουσική!!)

    Οι νυχτερίδες τρώνε από τα λουλούδια; Και υπάρχει ένα τόσο μικρό πουλί που το λένε κολιμπρί; Αυτές και άλλες πολλές πληροφορίες του βίντεο μας έκαναν εντύπωση, τόσο που ζητήσαμε μόνοι μας να ζωγραφίσουμε αυτά που είδαμε. Και, 1-2-3, έτοιμο το φύλλο εργασίας:

    Αφού τελειώσαμε, και η κουβέντα γύρισε πολλές φορές γύρω από τη νυχτερίδα, η κ. Ελευθερία μας έβαλε να ακούσουμε ένα τραγούδι του Μ. Θεοδωράκη που μιλάει για νυχτερίδα:
     (μόνο το πρώτο κουπλέ και το ρεφρέν εννοείται...)
       
    Ώπα! Φυσικά τρελλαινόμαστε για το μπουζούκι και τα τραγούδια που δεν είναι μόνο παιδικά! Ετσι, σηκωθήκαμε, το χορέψαμε σε ομάδες, μετά όλοι μαζί (δεξιά, αριστερά, στροφή, μπροστά-΄πίσω, στροφή, παλαμάκια!!!!), και στο τέλος μάθαμε και να το σιγοτραγουδάμε!!

    Την επόμενη εβδομάδα ελπίζουμε να έχουμε στο σχολείο την μαμά του Κ, για να μιλήσουμε για τις μέλισσες. Και μη ξεχνάτε, τελευταία εβδομάδα της Αποκριάς, κάτι θα κάνουμε για να το γιορτάσουμε!!

    2 σχόλια:

    1. πολύ όμορφη η δραστηριότητα με τα πέταλα!!!!καλή Σαρακοστή!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    2. Ευχαριστούμε πολύ! Καλή Σαρακοστή στα "δευτεράκια που blogάρουν"!! :)

      ΑπάντησηΔιαγραφή

    Αναζητηστε στη σελιδα μας