Κυριακή, 25 Νοεμβρίου 2012

19/11/2012-23/11/2012

Μετά την γιορτή του Πολυτεχνείου, επιστρέψαμε στο σχολείο ξεκούραστοι, αλλά με το μυαλό γεμάτο από τα συνθήματα του πλήθος. Αλλά γιατί μας έκαναν τόση εντύπωση;

Θυμηθήκαμε μαζί το πρώτο σύνθημα του Πολυτεχνείου "Ψωμί, παιδεία, ελευθερία". Γιατί ήταν τόσο σημαντικό; Τί ζητούσαν οι άνθρωποι για να είναι ευτυχισμένοι; Και τί χρειάζονται πάντα οι άνθρωποι για να είναι ευτυχισμένοι;
 Αφού μιλήσαμε για τις ανάγκες των ανθρώπων, η κ. Ελευθερία μας παρουσίασε τρεις πίνακες αναφοράς γεμάτους εικόνες. Μας εξήγησε ότι οι πίνακες μας δίνουν πληροφορίες για τα πράγματα που πρέπει να έχει ένα παιδί πάντα για να μεγαλώσει σωστά. Αφού παρατηρήσαμε τις εικόνες και συζητήσαμε (πόση εντύπωση μας έκανε το ότι τα παιδιά έχουν δικαίωμα να παίζουν!), η κυρία Ελευθερία μας παρουσίασε μερικές εικόνες που δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε τί σχέση έχουν με το θέμα μας. Οι εικόνες ήταν:
 ένας κάστορας
ένα μπαλόνι
ένα δέντρο

Η κ. Ελευθερία άρχισε τότε να μας ρωτάει: "Μήπως τα παιδιά είναι κάστορες;". Φυσικά απαντήσαμε πως, όχι, δεν είναι, και τότε μάθαμε ότι αφού τα παιδιά δεν είναι κάστορες, απαγορεύεται να τους λέμε "θα φας ξύλο"!

Από το Συνήγορο του Παιδιού, βλέποντας και τις υπόλοιπες εικόνες μάθαμε ότι:
  1. Τα παιδιά δεν είναι κάστορες, γι αυτό απαγορεύεται να ακούνε "θα φας ξύλο!"
  2. Τα παιδιά δεν είναι  δέντρα   γι αυτό απαγορεύεται να ακούνε"μη μιλάς!"
  3. Τα παιδιά δεν είναι μπαλόνια    γι αυτό απαγορεύεται να ακούνε "Σκάσε!"
  4. Τα παιδιά δεν είναι προβατάκια    γι αυτό απαγορεύεται να ακούνε"Αν δεν κάτσεις καλά θα έρθει ο λύκος να σε φάει!"
  5. Τα παιδιά δεν είναι   κλέφτες  γι αυτό απαγορεύεται να ακούνε "μη κλαις γιατί θα φωνάξω τον αστυνόμο"
  6. Τα παιδιά δεν είναι  ρούχα ή σκούπες   γι αυτό απαγορεύεται να ακούνε  "κάτσε καλά αλλιώς θα σε κλείσω στην ντουλάπα/στην αποθήκη"
  7. Τα παιδιά δεν είναι  πόρτες   γι αυτό απαγορεύεται να ακούνε"Θα σε χτυπήσω!"
  8. Τα παιδιά δεν είναι  αγάλματα   γι αυτό απαγορεύεται να ακούνε"Κάτσε εκεί ακίνητος!"
Για να μάθουν όλοι αυτά τα σημαντικά πράγματα, αποφασίσαμε να κάνουμε μια δική μας αφίσα! Έτσι, ζωγραφίσαμε όλοι κάτι από αυτά που ακούσαμε, κολλήσαμε τις ζωγραφιές μας σε ένα χαρτί του μέτρου, και στολίσαμε το διάδρομο του σχολείου για να ενημερωθούν όλοι οι επισκέπτες!!


 Για να χαλαρώσουμε και να κινηθούμε, παίξαμε στο τέλος της ημέρας το παιχνίδι "η γάτα και τα ποντικάκια"!

Η γάτα και τα ποντικάκια: Ένα παιδί μεταμορφώνεται σε γατούλα και φωλιάζει σε μια γωνιά της τάξης. Δίπλα στο παιδί βάζουμε ένα τουβλάκι-τυράκι. Δύο πεινασμένα "ποντικάκια" προσπαθούν να κλέψουν αθόρυβα το τυράκι από τη γάτα, και η γάτα τρέχει να τα πιάσει για να σώσει το τυράκι της! Αν το ποντικάκι που έκλεψε το τυρί καταφέρει να μπει στη φωλιά της γάτας, τότε μεταμορφώνεται σε γάτα και ένα καινούριο παιδί γίνεται ποντικάκι!


Την επόμενη ημέρα, ξεφυλλίζοντας το βιβλίο με τα παραδοσιακά παιχνίδια (που μας έμαθε τη γάτα και τα ποντίκια), βρήκαμε στη σελίδα που είχε σχεδιασμένο ένα κουτσό!! Βλέποντας την εικόνα σχεδιάσαμε στη μοκέτα το δικό μας κουτσό με χαρτοταινία, και με ένα ξύλινο μεγάλο ζάρι ξεκινήσαμε να παίζουμε με τη σειρά! (εξαιρετική ευκαιρία για να κάνουμε τη σύνδεση ποσοτήτων και αριθμητικών συμβόλων: ρίχνουμε το ζάρι, μετράμε πόσες τελίτσες έχει η πλευρά που τύχαμε, βάζουμε το ξυλάκι μας στο σωστό αριθμό, και ...παίζουμε κουτσό!)
 Με την ευκαιρία, και αφού κάναμε αρκετή εξάσκηση με το κουτσό, συμπληρώσαμε και ένα φύλλο εργασίας με ποσότητες!
 Στο τέλος της ημέρας, και αφού η Ν. μας κέρασε για τα γενέθλιά της, εμείς της πήραμε μια συνέντευξη για να μάθουμε τί της αρέσει, και της φτιάξαμε από μία όμορφη ζωγραφιά!!

Την Τετάρτη ήταν ώρα να κάνουμε και μια μουσικοκινητική δραστηριότητα. Βάλαμε το Cd "Σαν..." και αφού κινηθήκαμε με τη μουσική στο χώρο σαν ζωάκια/παιχνίδια, μείναμε λίγο παραπάνω στο παιχνίδι με το ρομποτάκι. Πώς κινείται; Πού φτιάχνεται; Έχει οδηγίες χρήσης; Αφού όλοι μίλησαν για τα ρομποτ (αγαπημένο θέμα για τα παιδιά), η κ. Ελευθερία έφτιαξε στα γρήγορα μερικές πινακίδες με βελάκια και παίξαμε ένα παιχνίδι με τις κατευθύνσεις "πανω/κατω/δεξια/αριστερά) δεν τα πήγαμε και άσχημα, και έτσι, συνεχίσαμε τη δραστηριότητά μας σε ένα φύλλο χαρτί, κόβωντας και κολλώντας τα σωστά βελάκια στο σωστό ρομποτάκι της φωτοτυπίας!!

Την Πέμπτη, ημέρα για παραμύθι, και η κ. Ελευθερία μας έφερε ένα βιβλίο χωρίς εικόνες.. Και τώρα; Για να μη βαρεθούμε, η κ. Ελευθερία μας είπε ότι μπορούμε να τη βοηθήσουμε κάνοντας τους ήχους της ιστορίας. Έτσι διαβάσαμε και ηχοστολίσαμε την ιστορία " Ο κύριος που ξύπνησε στραβά". Ωραία η ιδέα, και ωραία η ιστορία. Ελάτε όμως, πώς θα παίξουμε θέτρο μία ιστορία που έχει μόνο έναν πρωταγωνιστή;

Με λίγη φαντασία και πολλή συζήτηση, είπαμε να δοκιμάσουμε να παίξουμε την ιστορία κάνοντας ο καθένας από έναν ήχο! Διαλέξαμε τον ήχο που μας άρεσε περισσότερο και σε ένα λευκό χαρτί, φτιάξαμε ο καθένας από μία μάσκα που να φανερώνει το ποιοί είμαστε! (όσοι διάλεξαν μηχανάκια έκαναν ένα μηχανάκι ή ρόδες, όσοι διάλεξαν τηλέφωνο έφτιαξαν ένα καντράν με αριθμούς, κάποιος έφτιαξε μία μάσκα πουλί κτλ).



Θέλετε να δειτε πως τα πήγαμε; Την Παρασκευή φορέσαμε τις μάσκες μας και παίξαμε για εσάς την ιστορία μας!!! Σύντομα θα ανεβάσουμε το βίντεο για να το δείτε!!

 Αφού τελειώσαμε  την παράσταση, είχαμε το χρόνο να μιλήσουμε και λίγο για τους ήχους: Τί είδους ήχοι ακούστηκαν στην παράσταση; Οι περισσότεροι συμφώνησαν ότι οι ήχοι αυτοί ήταν "φασαρία" και "θόρυβοι" (εκτός από τα πουλάκια που κελαηδούσαν στο πάρκο). Μέσα από ένα CD ακούσαμε και άλλους ήχους και προσπαθήσαμε να τους ενώσουμε με τις καρτέλες που απλώσαμε στο πάτωμα.
Ποιοί από τους ήχους μας άρεσαν; Ποιοί όχι; Χωρίσαμε τις καρτέλες σε δύο ομάδες και, τι περίεργο, οι περισσότεροι ήχοι που ακούσαμε ήταν και πάλι "θόρυβοι!".

Και η μουσική; Οι όμορφοι ήχοι; Ευκαιρία να συζητήσουμε τη Δευτέρα! Καλή ξεκούραση!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζητηστε στη σελιδα μας