Ελάτε να παίξουμε μέσα στο σπίτι με ένα παιχνίδι θησαυρού (παιχνίδι για δραστήρια παιδιά και κουρασμένους γονείς..).
Οι οδηγίες είναι απλές.
Α' τρόπος: Ετοιμάζετε (καλύτερα σε ένα χαρτί, για να θυμάστε αυτά που θέλετε) μία λίστα αντικειμένων που θέλετε να βρει το παιδί σας την ώρα του παιχνιδιού. Τα αντικείμενα αυτά μπορεί να είναι τυχαία (ό,τι μπορείτε να σκεφτείτε εκείνη τη στιγμή καθισμένοι στον καναπέ σας), αλλά το παιχνίδι έχει μεγαλύτερη επιτυχία όταν, τελειώνοντας, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα υλικά που συγκεντρώθηκαν για μια ακόμη δραστηριότητα, πχ να φτιάξει το παιδί ένα τρισδιάστατο ρομπότ με τα πράγματα που μάζεψε...κουτάλια, κουτί, κάλτσες, κτλ).
Έπειτα, με συνοδεία χορευτικής μουσικής ή με ένα χρονόμετρο, ή απλά με την καλή σας διάθεση, βάζετε μπροστά σας ενα κουτί/ταψί/τάπερ κτλ και ξεκινάτε να δίνετε τις εντολές στο παιδί σας. Οι εντολές αυτές μπορεί να είναι απλές (π.χ. φέρε μου ένα πορτοκάλι), ή λίγο πιο "πονηρές" π.χ. φέρε μου από το ψυγείο κάτι πορτοκαλί (μπορεί να είναι και καρότο...).
Β΄ τρόπος: Εσείς κρύβετε κάποια πράγματα μέσα στο σπίτι (π.χ. μαρκαδόρους ή τουβλάκια ή κουκλάκια) για να τα βρει το παιδί σας ψάχνοντας από δωμάτιο σε δωμάτιο (προσοχή, μη ξεχάσετε πού τα έχετε κρύψει). Μπορείτε να αφήσετε το παιδί σας να ψάχνει (πήγαινε στο δωμάτιό σου και βρες που έκρυψα το ελεφαντάκι σου) ή να του δώσετε λίγες πληροφορίες (το ελεφαντάκι σου βλέπει τους γείτονες, άραγε σε ποιο παράθυρο κάθεται;).
Σήμερα σας προτείνουμε ένα παιχνίδι θησαυρού με λίστα. Σκοπός είναι το παιδί να φέρει τα παρακάτω αντικείμενα και, μόλις τελειώσει το παιχνίδι, να ζωγραφίσει το περίγραμμά τους σε ένα χαρτί φτιάχνοντας μια δική του ιστορία!! Η λίστα σας μπορεί να μοιάζει κάπως έτσι...
Οι οδηγίες είναι απλές.
Α' τρόπος: Ετοιμάζετε (καλύτερα σε ένα χαρτί, για να θυμάστε αυτά που θέλετε) μία λίστα αντικειμένων που θέλετε να βρει το παιδί σας την ώρα του παιχνιδιού. Τα αντικείμενα αυτά μπορεί να είναι τυχαία (ό,τι μπορείτε να σκεφτείτε εκείνη τη στιγμή καθισμένοι στον καναπέ σας), αλλά το παιχνίδι έχει μεγαλύτερη επιτυχία όταν, τελειώνοντας, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα υλικά που συγκεντρώθηκαν για μια ακόμη δραστηριότητα, πχ να φτιάξει το παιδί ένα τρισδιάστατο ρομπότ με τα πράγματα που μάζεψε...κουτάλια, κουτί, κάλτσες, κτλ).
Έπειτα, με συνοδεία χορευτικής μουσικής ή με ένα χρονόμετρο, ή απλά με την καλή σας διάθεση, βάζετε μπροστά σας ενα κουτί/ταψί/τάπερ κτλ και ξεκινάτε να δίνετε τις εντολές στο παιδί σας. Οι εντολές αυτές μπορεί να είναι απλές (π.χ. φέρε μου ένα πορτοκάλι), ή λίγο πιο "πονηρές" π.χ. φέρε μου από το ψυγείο κάτι πορτοκαλί (μπορεί να είναι και καρότο...).
Β΄ τρόπος: Εσείς κρύβετε κάποια πράγματα μέσα στο σπίτι (π.χ. μαρκαδόρους ή τουβλάκια ή κουκλάκια) για να τα βρει το παιδί σας ψάχνοντας από δωμάτιο σε δωμάτιο (προσοχή, μη ξεχάσετε πού τα έχετε κρύψει). Μπορείτε να αφήσετε το παιδί σας να ψάχνει (πήγαινε στο δωμάτιό σου και βρες που έκρυψα το ελεφαντάκι σου) ή να του δώσετε λίγες πληροφορίες (το ελεφαντάκι σου βλέπει τους γείτονες, άραγε σε ποιο παράθυρο κάθεται;).
Σήμερα σας προτείνουμε ένα παιχνίδι θησαυρού με λίστα. Σκοπός είναι το παιδί να φέρει τα παρακάτω αντικείμενα και, μόλις τελειώσει το παιχνίδι, να ζωγραφίσει το περίγραμμά τους σε ένα χαρτί φτιάχνοντας μια δική του ιστορία!! Η λίστα σας μπορεί να μοιάζει κάπως έτσι...
"Φέρε μου..."
1. Από τη κουζίνα, αυτό με το οποίο τρώω τη σούπα μου (μεγάλο κουτάλι)
2. Από το δωμάτιό σου, ένα ζωάκι/ένα αυτοκινητάκι
3. Από την αυλή, ένα φύλλο
4. Από το σαλόνι, αυτό που χρειάζεσαι για να κλειδώσεις την πόρτα (κλειδιά).
5. Από το δωμάτιό σου, ένα πλαστικό κουκλάκι/playmobil/lego
6. Από την αυλή, μία μικρή πέτρα
7. κάτι στρογγυλό
7. κάτι στρογγυλό
κτλ..
Τί άλλο μπορείτε να σκεφτείτε, και τί θα μπορούσε το παιδί σας να συνθέσει με τα περιγράμματα αυτών των αντικειμένων; (βοηθήστε λίγο και εσείς, αν το παιδί σας δυσκολεύεται, δίνοντας φωνή στη σκέψη σας ώστε να το ωθήσετε να σκεφτεί.. πχ. "αυτό το κουτάλι μου μοιάζει λίγο με δέντρο, φουντωτό ψηλά και με λεπτό κορμό, έλα, βάλτο όπου σου αρέσει, να το σχεδιάσεις γύρω-γύρω και να το βάψεις.."). Αφού το παιδί τελειώσει τη ζωγραφιά του, συζητείστε μαζί του για όσα έχουν προκύψει από τις δύο αυτές δραστηριότητες, και πάρτε τηλέφωνο τον παππού και τη γιαγιά για να τους πείτε πώς περάσατε...
Με τις δύο αυτές δραστηριότητες συνδυάζουμε 1) την κίνηση 2)την ανάγκη για εξερεύνηση 3)την παρατηρητικότητα 4)την λεπτή κινητικότητα 5)την εξάσκηση της φαντασίας 6)την γλωσσική καλλιέργεια 7)την έκφραση της φαντασίας μέσα από την τέχνη.
Σας ευχόμαστε να περάσετε καλά!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου