Παρασκευή, 16 Μαρτίου 2012

12/3/2012-16/3/2012

Δευτέρα:
Τα σποράκια μας φύτρωσαν! Όλες τις επόμενες ημέρες παρατηρήσαμε την ανάπτυξή τους. Σε ποιο στάδιο ανάπτυξης βρίσκονται; Πόσο μεγάλωσε η ριζούλα τους; Φύτρωσαν όλα το ίδιο; Σιγά-σιγά, συμπληρώσαμε το πρώτο μέρος και μετά το δεύτερο και το τρίτο από τον πίνακα αναφοράς.

Ακούσαμε  ακόμη το ποίημα "Ένα σποράκι μεγαλώνει" και είδαμε τις εικόνες που δείχνουν την ανάπτυξη ενός φυτού, και παίξαμε παιχνίδια που μας βοήθησαν να καταλάβουμε τη χρονική σειρά της ανάπτυξης του φυτού (θεατρικά παιχνίδια, φύλλα εργασίας)


Την Τρίτη η κ. Ελευθερία και οι υπόλοιπες νηπιαγωγοί πήγαν σε ένα σεμινάριο στην Καβάλα, αλλά μας υποσχέθηκε ότι την Τετάρτη θα ας δει΄ξει όλα όσα έμαθε και θα παίξουμε κάτι καινούριο!!

Την Τετάρτη κοιτάξαμε το ημερολόγιό μας και είδαμε ότι στις 25 του μήνα είναι ζωγραφισμένη μια ελληνική σημαία. Τί γιορτάζουμε; Θυμηθήκαμε τί είχε γίνει την προηγούμενη φορά που είχαμε δει τέτοια σημαία στο ημερολόγιό μας. Και τώρα; Τί γιορτάζουμε; Έγινε δεύτερος πόλεμος; Με ποιούς;Πότε έγινε αυτό; Για να καταλάβουμε τον χρόνο σε αυτές τις διαστάσεις, φτιάξαμε  μια πρόχειρη χρονογραμμή και τοποθετήσαμε τα γεγονότα που μας έχουν απασχολήσει ως τώρα: Αρχαία Ελλάδα, 1821, 1940 και σήμερα.
(Μυστικό: Πώς θα σηματοδοτήσουμε κάθε εποχή; Εμείς αποφασίσαμε να βάλουμε ένα τσολιά στο 1821, ένα φαντάρο του 1940 και έναν αρχαίο ναό στο παρελθόν, και στο παρόν ένα σπιτάκι που θα δείχνει το "τώρα"...).

Και αφού μάθαμε τί γιορτάζουμε της 25η Μαρτίου, διαβάσαμε ένα παραμύθι που μιλάει για εκείνη την εποχή: Τα Ελληνάκια της Ε. Φακίνου. Είδαμε τις εικόνες, συζητήσαμε για το παραμύθι, το αναδιηγηθήκαμε και μετά αναρωτηθήκαμε πώς θα μπορούσαμε να μπούμε με τα παιδιά μέσα στο βιβλίο....η κ. Ελευθερία τότε μας εξήγησε πώς μπορούμε να φτιάξουμε μια "παγωμένη εικόνα"

(Τί είναι η παγωμένη εικόνα;
Διαλέγουμε μία σκηνή από το έργο, διαλέγουμε ποιός χαρακτήρας θα είμαστε, στήνουμε τα "αγάλματα" στη σκηνή, σκεφτόμαστε πως νοιώθουμε σαν μέρη του έργου (πχ η νύφη είναι χαρούμενη που παντρεύεται, τα παλληκάρια θυμωμένα με τον Αφέντη Αγά) και με το1,2,3 βγαίνουμε μια ακίνητη φωτογραφία! )

Αλλά επειδή το μυαλό μας δεν ξεκουράζεται και δεν ικανοποιείται ποτέ...είδαμε τη φωτογραφία στον υπολογιστή και μας φάνηκε πολύ...τωρινή. Τί θα μπορούσαμε να αλλάξουμε για να φαίνεται ότι είναι από άλλη εποχή; Τί φορούσαν οι άνθρωποι εκείνης της εποχής; Είδαμε πίνακες ζωγραφικής και εικόνες από το 1821, και αποφασίσαμε να προσθέσουμε με τα παιδιά λεπτομέρειες: Φέσια, σπαθιά, μουστάκια, νυφικά στολίδια κτλ. Πώς όμως; Με κολάζ; Με ζωγραφική; Επειδή η κ. Ελευθερία μας λέει συνέχεια ότι δεν έχουμε χρήματα για έγχρωμο μελάνι και εκτυπώσεις φωτογραφιών, σκεφτήκαμε μια εξαιρετική ιδέα! Να ζωγραφίσουμε την φωτογραφία στον ΗΥ!! Στην αρχή ζωγραφίσαμε μόνο τα φέσια στα κεφάλια μας, αλλά τελικά καταφέραμε λίγο-λίγο να βάλουμε και σπαθιά και μουστάκια, και φουστανέλες!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζητηστε στη σελιδα μας