Το 2012 έφτασε και μας έφερε και πάλι κοντά! Μετά από τις διακοπές των Χριστουγέννων (και μετά από απουσία της νηπιαγωγού για ένα μήνα) το κλίμα στην τάξη ήταν χαρούμενο, διασκεδαστικό, αφήνοντάς μας όμως όλους λίγο κουρασμένους στο τέλος της κάθε ημέρας!!
Νά λοιπόν τί κάναμε τις πρώτες ημέρες του 2012:
Ασχοληθήκαμε με το έθιμο της βασιλόπιτας: Από πού έρχεται αυτό το έθιμο άραγε; Γιατί λέμε την πίτα "βασιλόπιτα"; Επί της ευκαιρίας ασχοληθήκαμε και πάλι με τις σύνθετες λέξεις. Τί έχει μέσα η κάθε πίτα; (τυρόπιτα, σοκολατόπιτα, χορτόπιτα κτλ). Γιατί δεν λέμε την πίτα της Πρωτοχρονιάς "φλουρόπιτα"; Διαβάσαμε το παραμύθι του Στέλιου Πελασγου "Η ιστορία της Βασιλόπιτας", μάθαμε την καταγωγή του αληθινού Αγ. Βασίλη και της πίτας του, κόψαμε τη δική μας βασιλόπιτα, και χαρίσαμε στην τυχερή της τάξης το βιβλίο που διαβάσαμε!!
Ο Χρόνος - η κυκλικότητα του Χρόνου, ο Χρόνος και τα παιδιά του: Αφού αλλάξαμε το μ ήνα, την ημερομηνία και το έτος στο ημερολόγιο της τάξης, βρήκαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια βόλτα στο τρενάκι των γενεθλίων. Γιατί ο Χρόνος ξεκινάει τον Ιανουάριο και γιατί το τρενάκι μας αρχίζει με το βαγόνι του Σεπτεμβρίου; Πώς ξεκινά ο Χρόνος; Τί γίνεται όταν τελειώνει ο Χρόνος; Η έννοια του χρόνου, της διάρκειας και της κυκλικότητας είναι συναρπαστικό και περάσαμε αρκετή ώρα να συζητάμε για αυτό. Φτιάξαμε επίσης και το δικό μας ημερολόγιο για το 2012. Αλλά....τί μας δείχνει το ημερολόγιο; Τί θα γίνει όταν τελειώσουν τα χαρτάκια; Πόσα παιδιά έχει ο Χρόνος, και πόσα εγγόνια; Φτιάξαμε έναν πίνακα αναφοράς, μετρήσαμε τους μήνες και τις εποχές, γράψαμε τους αριθμούς και τον κολλήσαμε κοντά στο τρένο των γενεθλίων.
Αριθμοί! :Βρήκαμε λόγο να ασχοληθούμε πιο "σοβαρά" με τους αριθμούς και το λόγο ύπαρξής τους. Ασχοληθήκαμε με την έννοια της πληθικότητας (πολλά-λίγα, σύνολα αντικειμένων και αντιστοίχηση), γράψαμε και ονομάσαμε τους αριθμούς που αποτελούν το 2012, και η κυρία Χρύσα μας χάρισε μία ωραία εργασία για να ξεκινήσουμε: το μικρό βιβλίο του 1!
Ο χειμώνας: Μιλώντας για το Γενάρη και τα παρατσούκλια του (Μεσοχειμωνάς κτλ), βρήκαμε αφορμή να μιλήσουμε και για το χειμώνα. Τί κάνουμε το Χειμώνα; Τί τρώμε; Πώς ντυνόμαστε; Πώς ζεσταινόμαστε; Τί παιχνίδια παίζουμε; Και ακόμα, δύο ερωτήσεις που φέρνουν μαζί τους πολλές γνώσεις: α) Ποιά ζώα μπορούν να ζήσουν στον πάγο και β)γιατί κάνει τόσο κρύο το χειμώνα;
Όπως ήταν αναμενόμενο, η τάξη γέμισε ιδέες και πληροφορίες. Είδαμε την υδρόγειο σφαίρα και τη θέση μας σε αυτή, μιλήσαμε για τις διαφορετικές ηπείρους και το κλίμα τους, τα ζώα που ζούνε σε κάθε ήπειρο, είδαμε φωτογραφίες και τις συζητήσαμε, με την Αλάσκα και το βόρειο πόλο να έχουν φυσικά την τιμητική τους λόγω εποχής! Και μια και ασχοληθήκαμε αρκετά με τα ζώα που ζούνε στο Βορρά και τους Πόλους, διαβάσαμε και το παραμύθι "Ο Τσίρι-Τίρι" της Γαλάτειας Γρηγοριάδου-Σουρέλη και το δραματοποιήσαμε, αλλά και κάναμε χειροτεχνία το δικό μας πιγκουίνο!
Νά λοιπόν τί κάναμε τις πρώτες ημέρες του 2012:
Ασχοληθήκαμε με το έθιμο της βασιλόπιτας: Από πού έρχεται αυτό το έθιμο άραγε; Γιατί λέμε την πίτα "βασιλόπιτα"; Επί της ευκαιρίας ασχοληθήκαμε και πάλι με τις σύνθετες λέξεις. Τί έχει μέσα η κάθε πίτα; (τυρόπιτα, σοκολατόπιτα, χορτόπιτα κτλ). Γιατί δεν λέμε την πίτα της Πρωτοχρονιάς "φλουρόπιτα"; Διαβάσαμε το παραμύθι του Στέλιου Πελασγου "Η ιστορία της Βασιλόπιτας", μάθαμε την καταγωγή του αληθινού Αγ. Βασίλη και της πίτας του, κόψαμε τη δική μας βασιλόπιτα, και χαρίσαμε στην τυχερή της τάξης το βιβλίο που διαβάσαμε!!
Ο Χρόνος - η κυκλικότητα του Χρόνου, ο Χρόνος και τα παιδιά του: Αφού αλλάξαμε το μ ήνα, την ημερομηνία και το έτος στο ημερολόγιο της τάξης, βρήκαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια βόλτα στο τρενάκι των γενεθλίων. Γιατί ο Χρόνος ξεκινάει τον Ιανουάριο και γιατί το τρενάκι μας αρχίζει με το βαγόνι του Σεπτεμβρίου; Πώς ξεκινά ο Χρόνος; Τί γίνεται όταν τελειώνει ο Χρόνος; Η έννοια του χρόνου, της διάρκειας και της κυκλικότητας είναι συναρπαστικό και περάσαμε αρκετή ώρα να συζητάμε για αυτό. Φτιάξαμε επίσης και το δικό μας ημερολόγιο για το 2012. Αλλά....τί μας δείχνει το ημερολόγιο; Τί θα γίνει όταν τελειώσουν τα χαρτάκια; Πόσα παιδιά έχει ο Χρόνος, και πόσα εγγόνια; Φτιάξαμε έναν πίνακα αναφοράς, μετρήσαμε τους μήνες και τις εποχές, γράψαμε τους αριθμούς και τον κολλήσαμε κοντά στο τρένο των γενεθλίων.
Αριθμοί! :Βρήκαμε λόγο να ασχοληθούμε πιο "σοβαρά" με τους αριθμούς και το λόγο ύπαρξής τους. Ασχοληθήκαμε με την έννοια της πληθικότητας (πολλά-λίγα, σύνολα αντικειμένων και αντιστοίχηση), γράψαμε και ονομάσαμε τους αριθμούς που αποτελούν το 2012, και η κυρία Χρύσα μας χάρισε μία ωραία εργασία για να ξεκινήσουμε: το μικρό βιβλίο του 1!
Ο χειμώνας: Μιλώντας για το Γενάρη και τα παρατσούκλια του (Μεσοχειμωνάς κτλ), βρήκαμε αφορμή να μιλήσουμε και για το χειμώνα. Τί κάνουμε το Χειμώνα; Τί τρώμε; Πώς ντυνόμαστε; Πώς ζεσταινόμαστε; Τί παιχνίδια παίζουμε; Και ακόμα, δύο ερωτήσεις που φέρνουν μαζί τους πολλές γνώσεις: α) Ποιά ζώα μπορούν να ζήσουν στον πάγο και β)γιατί κάνει τόσο κρύο το χειμώνα;
Όπως ήταν αναμενόμενο, η τάξη γέμισε ιδέες και πληροφορίες. Είδαμε την υδρόγειο σφαίρα και τη θέση μας σε αυτή, μιλήσαμε για τις διαφορετικές ηπείρους και το κλίμα τους, τα ζώα που ζούνε σε κάθε ήπειρο, είδαμε φωτογραφίες και τις συζητήσαμε, με την Αλάσκα και το βόρειο πόλο να έχουν φυσικά την τιμητική τους λόγω εποχής! Και μια και ασχοληθήκαμε αρκετά με τα ζώα που ζούνε στο Βορρά και τους Πόλους, διαβάσαμε και το παραμύθι "Ο Τσίρι-Τίρι" της Γαλάτειας Γρηγοριάδου-Σουρέλη και το δραματοποιήσαμε, αλλά και κάναμε χειροτεχνία το δικό μας πιγκουίνο!
(το ιστόγραμμα του χειμώνα - "Τόσα πράγματα έχουμε να μάθουμε;;" ρώτησε ο Β.)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου