Αφού πέρασε και η γιορτή της ημέρας τη Δευτέρα, η Τρίτη ξεκίνησε ήρεμα και χωρίς έννοιες, μέχρι που.... βγήκαμε στην αυλή!
Η κ. Ελευθερία μας έδωσε τους μεγεθυντικούς φακούς για να παρατηρήσουμε μια φωλιά με έντομα, και μετά το παιχνίδι μας φώναξε κοντά στην μπαλοκονόπορτα για ένα πείραμα ...μαγικό!
Με τη βοήθεια του μεγεθυντικού φακού και του ήλιου, μια μικρή φωτεινή τελίτσα έβαλε φωτιά σε ένα ξερό φύλλο!
Μα πώς έγινε αυτό; Συγκεντρωθήκαμε στην παρεούλα να συζητήσουμε, και η συζήτηση πήρε και αυτή ...φωτιά! Τί ύλικά χρειαστήκαμε για το πείραμά μας;
τον ήλιο
τον μεγεθυντικό φακό
ένα ξερό φύλλο
Πολλοί είπανε ότι αυτή η φωτεινή τελίτσα μοιάζει με το λέιζερ στα κινούμενα σχέδια. Εκεί όμως το λέιζερ μπορεί να κάψει και άλλα πράγματα: Πέτρες, τοίχους, σίδερο, να κάψει μέχρι και το νερό! Και η δική μας φωτεινή τελεία; Τί μπορεί να κάψει;
Ώρα για δοκιμή! Μαζέψαμε όσα υλικά τραβούσε η όρεξή μας, ακόμα και τα πιό απίθανα, για να δούμε αν μπορούμε να τα κάψουμε:
"Και ποιά είναι τα συμπεράσματά μας; Τί μας έμαθε αυτό το πείραμα;" ρώτησε η κ. Ελευθερία.
"Ο ήλιος όταν τον κάνουμε τελίτσα μπορεί να κάψει το χαρτί και την πλαστελίνη που είναι μαλακά, αλλά όχι το σίδερο, και λιώνει το πλαστικό σαν λέιζερ."
Τα κάνει αυτά ο ήλιος; Τόσο κοντά είναι στη γη που μπορεί να τα κάνει όλα αυτά; Και εμείς που τον περιμένουμε πώς και πώς κάθε μέρα για να βγούμε στην αυλή; Μήπως οι μαμάδες έχουν δίκιο που μας πασαλείβουν με εντηλιακό και μας φοράνε το καπέλο μας; Μήπως τελικά ο ήλιος δεν είναι φίλος μας αλλά εχθρός;
Μέχρι την Παρασκευή, πρόλάβαμε να μιλήσουμε για τα παρακάτω:
1) Είδαμε το μέγεθος και τη θέση του ήλιου στον ουρανό (πόσο κοντά είναι στη γη; Υπάρχουν πολλοί ήλιοι; Πόσο μεγαλύτερος είναι ο ήλιος από τον πλανήτη μας;) μέσα από δύο πολύ εντυπωσιακά βίντεο (πατήστε εδώ και εδώ για να τα δείτε)
2) Διαβάσαμε το ποίημα "ο βοριάς και ο ήλιος": Το συζητήσαμε, το δραματοποιήσαμε, το ζωγραφίσαμε (και συμπεράναμε ότι ο ήλιος δεν είναι μόνο κακός, γιατί τουλάχιστον μας ζεσταίνει)
3) παίξαμε με τον ήλιο και τις ακτίνες του: μετρήσαμε τόσες ακτίνες όσες μας έλεγε κάθε καρτέλα, προσθέτοντας κάθε φορά, ή αφαιρώντας από τον ηλλιακό δίσκο το σωστό αριθμό μαρκαδορο-ακτινών!
4) παίξαμε με τον ήλιο και τα γράμματά του: μπερδέψαμε τα γράμματά του και τα ξαναενώσαμε σαν πάζλ, αλλά και σε ένα φύλλο εργασίας!
Την επόμενη εβδομάδα θα συνεχίσουμε το πρόγραμμα του ήλιου, και αν όλα πανε καλά θα απαντήσουμε στο ερώτημα "Ήλιος: φίλος ή εχθρός;" πριν την Παρασκεύη!
Καλή ξεκούραση, θα τα πούμε τη Δευτέρα!
(Υ.Γ. Σύντομα μια πιό αναλυτική ανάρτηση και οι φωτογραφίες από τις δραστηριότητες, γιατί η φωτογραφική μηχανή έμεινε καταλάθος στο σχολείο το Σαββατοκύριακο!)
Η κ. Ελευθερία μας έδωσε τους μεγεθυντικούς φακούς για να παρατηρήσουμε μια φωλιά με έντομα, και μετά το παιχνίδι μας φώναξε κοντά στην μπαλοκονόπορτα για ένα πείραμα ...μαγικό!
Με τη βοήθεια του μεγεθυντικού φακού και του ήλιου, μια μικρή φωτεινή τελίτσα έβαλε φωτιά σε ένα ξερό φύλλο!
Μα πώς έγινε αυτό; Συγκεντρωθήκαμε στην παρεούλα να συζητήσουμε, και η συζήτηση πήρε και αυτή ...φωτιά! Τί ύλικά χρειαστήκαμε για το πείραμά μας;
τον ήλιο
τον μεγεθυντικό φακό
ένα ξερό φύλλο
Πολλοί είπανε ότι αυτή η φωτεινή τελίτσα μοιάζει με το λέιζερ στα κινούμενα σχέδια. Εκεί όμως το λέιζερ μπορεί να κάψει και άλλα πράγματα: Πέτρες, τοίχους, σίδερο, να κάψει μέχρι και το νερό! Και η δική μας φωτεινή τελεία; Τί μπορεί να κάψει;
Ώρα για δοκιμή! Μαζέψαμε όσα υλικά τραβούσε η όρεξή μας, ακόμα και τα πιό απίθανα, για να δούμε αν μπορούμε να τα κάψουμε:
- χαρτί
- χαρτόνι
- χειροπετσέτα
- πράσινο φύλλο (μόνο τα ξερά καίγονται;)
- πλαστικό τουβλάκι
- μολύβι
- πλαστελίνη
- νόμισμα
- βρεγμένη χαρτοπετσέτα
"Και ποιά είναι τα συμπεράσματά μας; Τί μας έμαθε αυτό το πείραμα;" ρώτησε η κ. Ελευθερία.
"Ο ήλιος όταν τον κάνουμε τελίτσα μπορεί να κάψει το χαρτί και την πλαστελίνη που είναι μαλακά, αλλά όχι το σίδερο, και λιώνει το πλαστικό σαν λέιζερ."
Τα κάνει αυτά ο ήλιος; Τόσο κοντά είναι στη γη που μπορεί να τα κάνει όλα αυτά; Και εμείς που τον περιμένουμε πώς και πώς κάθε μέρα για να βγούμε στην αυλή; Μήπως οι μαμάδες έχουν δίκιο που μας πασαλείβουν με εντηλιακό και μας φοράνε το καπέλο μας; Μήπως τελικά ο ήλιος δεν είναι φίλος μας αλλά εχθρός;
Μέχρι την Παρασκευή, πρόλάβαμε να μιλήσουμε για τα παρακάτω:
1) Είδαμε το μέγεθος και τη θέση του ήλιου στον ουρανό (πόσο κοντά είναι στη γη; Υπάρχουν πολλοί ήλιοι; Πόσο μεγαλύτερος είναι ο ήλιος από τον πλανήτη μας;) μέσα από δύο πολύ εντυπωσιακά βίντεο (πατήστε εδώ και εδώ για να τα δείτε)
2) Διαβάσαμε το ποίημα "ο βοριάς και ο ήλιος": Το συζητήσαμε, το δραματοποιήσαμε, το ζωγραφίσαμε (και συμπεράναμε ότι ο ήλιος δεν είναι μόνο κακός, γιατί τουλάχιστον μας ζεσταίνει)
3) παίξαμε με τον ήλιο και τις ακτίνες του: μετρήσαμε τόσες ακτίνες όσες μας έλεγε κάθε καρτέλα, προσθέτοντας κάθε φορά, ή αφαιρώντας από τον ηλλιακό δίσκο το σωστό αριθμό μαρκαδορο-ακτινών!
4) παίξαμε με τον ήλιο και τα γράμματά του: μπερδέψαμε τα γράμματά του και τα ξαναενώσαμε σαν πάζλ, αλλά και σε ένα φύλλο εργασίας!
Την επόμενη εβδομάδα θα συνεχίσουμε το πρόγραμμα του ήλιου, και αν όλα πανε καλά θα απαντήσουμε στο ερώτημα "Ήλιος: φίλος ή εχθρός;" πριν την Παρασκεύη!
Καλή ξεκούραση, θα τα πούμε τη Δευτέρα!
(Υ.Γ. Σύντομα μια πιό αναλυτική ανάρτηση και οι φωτογραφίες από τις δραστηριότητες, γιατί η φωτογραφική μηχανή έμεινε καταλάθος στο σχολείο το Σαββατοκύριακο!)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου