Είχαμε στο πρόγραμμα να μιλήσουμε για τα σύμβολα, αφού ξεκινήσαμε με τις σημαίες, όμως τελικά η βδομάδα κύλησε με καθημερινές πρόβες και άλλα θέματα...
Τα Δευτέρα η πρωινή συζήτηση στην παρεούλα έφερε το θέμα των φρούτων και των λαχανικών του φθινόπωρου με τον πιο εύκολο τρόπο: Κάποιοι επισκέφτηκαν τη Κυριακή τη γιορτή του Κάστανου στο Παλαιοχώρι, και έτσι, ξεκινώντας από τα κάστανα, είπαμε να ασχοληθούμε με τα δώρα του φθινόπωρου! Μιλήσαμε, είδαμε και φάγαμε κάστανα, μήλα, και παίξαμε παιχνίδια παρατηρητικότητας και παζλ με τα φθινοπωρινά φρούτα! Την ίδια μέρα, ΕΚΠΛΗΞΗ! Ο κύριος Παρασκευάς και η κινητή παιδική βιβλιοθήκη του Δ. Ελευθερούπολης μας εισκέφτηκαν! Η κυρία Ελευθερία διάλεξε βιβλία, τα είδαμε, συζητήσαμε για τη βιββλιοθήκη και τη λειτουργία της και βάλαμε στο πρόγραμμα τη λειτουρεγία και της δικής μας δανειστικής βιβλιοθήκης!!
Την Τρίτη ο καρπός (και ιδιαίτερα το χρώμα) του ροδιού μας έκανε τόση εντύπωση, και, αφού δοκιμάσαμε, είδαμε και μυρίσαμε, είπαμε να φτιάξουμε και μία χειροτεχνία με θέμα το ρόδι. Κόψαμε μπαλίτσες από γκοφρέ χαρτί, βάψαμε, κολλήσαμε, αλλά και γράψαμε τη λέξη "ρόδι" στο φύλλο εργασίας μας!
Την Τρίτη όμως ο καιρός δρόσισε αρκετά, και επειδή κάποιοι ήταν λίγο κρυωμένοι, βρήκαμε δικαιολογία για να μείνουμε μέσα στο σχολείο... Θα αναρωτηθείτε, γιατί δεν θέλαμε να βγούμε στην ωραία μας αυλή; Η κυρία Ελευθερία μας είχε υποσχεθεί να παίξουμε κάποια στιγμή στον επάνω όροφο, στις τάξεις που άδειασαν μετά την μετακόμιση! Έτσι και έγινε: Πήραμε δανεικά τα στεφάνια του παιδικού σταθμού, το κασσετόφωνό μας, τα σχοινάκια μας και, μια και δυο, ανεβήκαμε στον πρώτο όροφο.. Οι άδειες τάξεις μας έκαναν μεγάλη εντύπωση, και χαρήκαμε ακόμη περισσότερο όταν είδαμε την τεράστια άδεια τάξη που είναι πια ολόδική μας για ψυχοκινητικές δραστηριότητες και παιχνίδι!! Μείναμε επάνω περίπου μισή ώρα, τρέξαμε, πηδήσαμε, χορέψαμε, και στο τέλος της ημέρας ήμασταν όλοι πολύ κουρασμένοι, αλλά και ενθουσιασμένοι!!
Την Τετάρτη, εκτός από την καθημερινή πια πρόβα για τη γιορτή, είπαμε να βγούμε στην αυλή και να κάνουμε και λίγη παρέλαση! Σίγουρα, θα προτιμούσαμε να κάνουμε παρέλαση και την Κυριακή, θα κρατήσουμε όμως δυνάμεις για την Άνοιξη και την 25η Μαρτίου.. Προς το παρόν μιλήσαμε για την παρέλαση, και η κυρία Ελευθερία μας ξεδίπλωσε την μεγάλη, αληθινή ελληνική σημαία του σχολείου για να τη δούμε και να μιλήσουμε για αυτήν. Βγήκαμε στην αυλή, παρελάσαμε, παίξαμε, και όταν γυρίσαμε στην τάξη, τραγουδήσαμε ακόμη μια φορά τα τραγούδια της γιορτής. Κάποιος τότε παραπονέθηκε ότι είναι πολύ κουρασμένος για να τραγουδήσει.. Τί καλά να είχαμε τα τραγούδια σε ένα cd για να τα ακούμε όποτε θέλουμε! ...Πώς είπατε; Ναι μάλιστα! Η κυρία Ελευθερία μας υποσχέθηκε να φέρει το μικρόφωνο στην τάξη για να γράψουμε τη φωνή μας!!! Για να τελειώσει όμως καλά η Πέμπτη μας, παίξαμε το παιχνίδι "ο κλόουν λέει", γελάσαμε και ούτε που καταλάβαμε πότε ήρθε η ώρα να φύγουμε!!
Πώς παίζεται το "ο κλόουν λέει"; Για το παιχνίδι αυτό θα χρειαστούμε μία κούκλα κουκλοθεάτρου. -εμείς βρήκαμε τον κλόουν πρόχειρο, αν π.χ. βρούμε την κούκλα - πινόκιο, θα πούμε "ο Πινόκιο λέει" κτλ.- Η Νηπιαγωγός κρατάει την κούκλα και λέει: " Ο κλόουν λέει...πιάστε το αυτί σας" ενώ ταυτόχρονα κινεί όπως μπορεί την κούκλα. Τα παιδιά πρέπει να ακολουθούν τις εντολές της κούκλας. Αν η νηπιαγωγός πει μια εντολή χωρίς να ξεκινήσει τη πρόταση με τη φράση "ο κλόουν λέει..." (π.χ."κουνήστε τα χέρια σας") τα παιδιά δεν πρέπει να κάνουν την κίνηση. Όποιος κουνηθεί χωρίς την εντολή της κούκλας παίρνει μια "ψείρα" - δηλαδή χάνει..
Την Παρασκευή κάναμε την πρωινή μας πρόβα, βρήκαμε τις θέσεις μας για τη γιορτή και μιλήσαμε για τη γιορτή και την ιστορία του Αγίου Δημητρίου. Ακούσαμε την ιστορία του Αγ. Δημητρίου (που έκανε το Δημήτρη της τάξης μας πολύ περήφανο), συζητήσαμε, και έπειτα, μετά το πρωινό γεύμα, καθήσαμε με πολλή ησυχία για να γράψουμε τη φωνή μας στον ΗΥ. Αφού είδαμε το μικρόφωνο και το πως λειτουργεί, ένας-ένας πλησιάσαμε, είπαμε το όνομά μας και το ποίημά μας, και στο τέλος γράψαμε όχι μόνο τα δύο τραγούδια της γιορτής αλλά και το φθινοπωρινό τραγούδι!!
Μετά το διάλειμμα παίξαμε παντομίμα, είπαμε για μια ακόμη φορά τις τελευταίες λεπτομέρειες για τη γιορτή μας, και φύγαμε με την υπόσχεση να ξεκουραστούμε για να είμαστε φρέσκοι το πρωί της Παρασκευής!
Την άλλη εβδομάδα: η κυρία Ελευθερία θα μας φέρει πίνακες ζωγραφικής με θέμα τα φρούτα για να κάνουμε και εμείς μια ζωγραφιά!! Επίσης, θα ανοίξουμε σίγουρα τη γωνιά της βιβλιοθήκης και ίσως τη γωνιά του καβαλέτου! Με αυτή την ευκαιρία, σίγουρα θα υπάρξει ανάγκη να οριοθετήσουμε λίγο τους χώρους των γωνιών (πόσα παιδιά χωράνε σε κάθε γωνιά; - ευκαιρία για σκέψη, συζήτηση, μέτρημα και ...χειροτεχνία!!)..
Τα Δευτέρα η πρωινή συζήτηση στην παρεούλα έφερε το θέμα των φρούτων και των λαχανικών του φθινόπωρου με τον πιο εύκολο τρόπο: Κάποιοι επισκέφτηκαν τη Κυριακή τη γιορτή του Κάστανου στο Παλαιοχώρι, και έτσι, ξεκινώντας από τα κάστανα, είπαμε να ασχοληθούμε με τα δώρα του φθινόπωρου! Μιλήσαμε, είδαμε και φάγαμε κάστανα, μήλα, και παίξαμε παιχνίδια παρατηρητικότητας και παζλ με τα φθινοπωρινά φρούτα! Την ίδια μέρα, ΕΚΠΛΗΞΗ! Ο κύριος Παρασκευάς και η κινητή παιδική βιβλιοθήκη του Δ. Ελευθερούπολης μας εισκέφτηκαν! Η κυρία Ελευθερία διάλεξε βιβλία, τα είδαμε, συζητήσαμε για τη βιββλιοθήκη και τη λειτουργία της και βάλαμε στο πρόγραμμα τη λειτουρεγία και της δικής μας δανειστικής βιβλιοθήκης!!
Την Τρίτη ο καρπός (και ιδιαίτερα το χρώμα) του ροδιού μας έκανε τόση εντύπωση, και, αφού δοκιμάσαμε, είδαμε και μυρίσαμε, είπαμε να φτιάξουμε και μία χειροτεχνία με θέμα το ρόδι. Κόψαμε μπαλίτσες από γκοφρέ χαρτί, βάψαμε, κολλήσαμε, αλλά και γράψαμε τη λέξη "ρόδι" στο φύλλο εργασίας μας!
Την Τρίτη όμως ο καιρός δρόσισε αρκετά, και επειδή κάποιοι ήταν λίγο κρυωμένοι, βρήκαμε δικαιολογία για να μείνουμε μέσα στο σχολείο... Θα αναρωτηθείτε, γιατί δεν θέλαμε να βγούμε στην ωραία μας αυλή; Η κυρία Ελευθερία μας είχε υποσχεθεί να παίξουμε κάποια στιγμή στον επάνω όροφο, στις τάξεις που άδειασαν μετά την μετακόμιση! Έτσι και έγινε: Πήραμε δανεικά τα στεφάνια του παιδικού σταθμού, το κασσετόφωνό μας, τα σχοινάκια μας και, μια και δυο, ανεβήκαμε στον πρώτο όροφο.. Οι άδειες τάξεις μας έκαναν μεγάλη εντύπωση, και χαρήκαμε ακόμη περισσότερο όταν είδαμε την τεράστια άδεια τάξη που είναι πια ολόδική μας για ψυχοκινητικές δραστηριότητες και παιχνίδι!! Μείναμε επάνω περίπου μισή ώρα, τρέξαμε, πηδήσαμε, χορέψαμε, και στο τέλος της ημέρας ήμασταν όλοι πολύ κουρασμένοι, αλλά και ενθουσιασμένοι!!
Την Τετάρτη, εκτός από την καθημερινή πια πρόβα για τη γιορτή, είπαμε να βγούμε στην αυλή και να κάνουμε και λίγη παρέλαση! Σίγουρα, θα προτιμούσαμε να κάνουμε παρέλαση και την Κυριακή, θα κρατήσουμε όμως δυνάμεις για την Άνοιξη και την 25η Μαρτίου.. Προς το παρόν μιλήσαμε για την παρέλαση, και η κυρία Ελευθερία μας ξεδίπλωσε την μεγάλη, αληθινή ελληνική σημαία του σχολείου για να τη δούμε και να μιλήσουμε για αυτήν. Βγήκαμε στην αυλή, παρελάσαμε, παίξαμε, και όταν γυρίσαμε στην τάξη, τραγουδήσαμε ακόμη μια φορά τα τραγούδια της γιορτής. Κάποιος τότε παραπονέθηκε ότι είναι πολύ κουρασμένος για να τραγουδήσει.. Τί καλά να είχαμε τα τραγούδια σε ένα cd για να τα ακούμε όποτε θέλουμε! ...Πώς είπατε; Ναι μάλιστα! Η κυρία Ελευθερία μας υποσχέθηκε να φέρει το μικρόφωνο στην τάξη για να γράψουμε τη φωνή μας!!! Για να τελειώσει όμως καλά η Πέμπτη μας, παίξαμε το παιχνίδι "ο κλόουν λέει", γελάσαμε και ούτε που καταλάβαμε πότε ήρθε η ώρα να φύγουμε!!
Πώς παίζεται το "ο κλόουν λέει"; Για το παιχνίδι αυτό θα χρειαστούμε μία κούκλα κουκλοθεάτρου. -εμείς βρήκαμε τον κλόουν πρόχειρο, αν π.χ. βρούμε την κούκλα - πινόκιο, θα πούμε "ο Πινόκιο λέει" κτλ.- Η Νηπιαγωγός κρατάει την κούκλα και λέει: " Ο κλόουν λέει...πιάστε το αυτί σας" ενώ ταυτόχρονα κινεί όπως μπορεί την κούκλα. Τα παιδιά πρέπει να ακολουθούν τις εντολές της κούκλας. Αν η νηπιαγωγός πει μια εντολή χωρίς να ξεκινήσει τη πρόταση με τη φράση "ο κλόουν λέει..." (π.χ."κουνήστε τα χέρια σας") τα παιδιά δεν πρέπει να κάνουν την κίνηση. Όποιος κουνηθεί χωρίς την εντολή της κούκλας παίρνει μια "ψείρα" - δηλαδή χάνει..
Την Παρασκευή κάναμε την πρωινή μας πρόβα, βρήκαμε τις θέσεις μας για τη γιορτή και μιλήσαμε για τη γιορτή και την ιστορία του Αγίου Δημητρίου. Ακούσαμε την ιστορία του Αγ. Δημητρίου (που έκανε το Δημήτρη της τάξης μας πολύ περήφανο), συζητήσαμε, και έπειτα, μετά το πρωινό γεύμα, καθήσαμε με πολλή ησυχία για να γράψουμε τη φωνή μας στον ΗΥ. Αφού είδαμε το μικρόφωνο και το πως λειτουργεί, ένας-ένας πλησιάσαμε, είπαμε το όνομά μας και το ποίημά μας, και στο τέλος γράψαμε όχι μόνο τα δύο τραγούδια της γιορτής αλλά και το φθινοπωρινό τραγούδι!!
Μετά το διάλειμμα παίξαμε παντομίμα, είπαμε για μια ακόμη φορά τις τελευταίες λεπτομέρειες για τη γιορτή μας, και φύγαμε με την υπόσχεση να ξεκουραστούμε για να είμαστε φρέσκοι το πρωί της Παρασκευής!
Την άλλη εβδομάδα: η κυρία Ελευθερία θα μας φέρει πίνακες ζωγραφικής με θέμα τα φρούτα για να κάνουμε και εμείς μια ζωγραφιά!! Επίσης, θα ανοίξουμε σίγουρα τη γωνιά της βιβλιοθήκης και ίσως τη γωνιά του καβαλέτου! Με αυτή την ευκαιρία, σίγουρα θα υπάρξει ανάγκη να οριοθετήσουμε λίγο τους χώρους των γωνιών (πόσα παιδιά χωράνε σε κάθε γωνιά; - ευκαιρία για σκέψη, συζήτηση, μέτρημα και ...χειροτεχνία!!)..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου