Παρασκευή, 14 Οκτωβρίου 2011

10/10/2011-14/10/2011

Ο καιρός έγινε φθινοπωρινός. Κάνει δροσιά και έκαναν την εμφάνισή τους τα πρωτοβρόχια! Έτσι, ήταν αυτονόητο να δημιουργηθεί στην τάξη η απορία "Από πού έρχεται το νερό της βροχής;". 

Την Δευτέρα και την Τρίτη ασχοληθήκαμε σχεδόν αποκλειστικά με τον κύκλο του νερού.  Μιλήσαμε όλοι μαζί στην παρεούλα, μοιραστήκαμε τις γνώσεις μας και τις απορίες μας σχετικά με το φαινόμενο της βροχής, και καταφέραμε μάλιστα να το συνδέσουμε και με την εμφάνιση του πρώτου χιονιού στο Παγγαίο! Διαβάσαμε βιβλία για τον κύκλο του νερού, ενημερωθήκαμε και από τον Η/Υ και, και αφού μάθαμε τί γίνεται σε γη και ουρανό, φτιάξαμε μια μακέτα, αλλά και αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε μια χαρτονένια πολύχρωμη ομπρέλα!  

Η ιδέα αυτή βέβαια έφερε και έναν προβληματισμό: Τί σχήμα έχει μια ομπρέλα; Ημικύκλιο ή τρίγωνο; Σκεφτήκαμε, συζητήσαμε και αποφασίσαμε να κόψουμε τρίγωνα, γιατί είναι πιο εύκολα (;) από τα ημικύκλια σχήματα. Τί άλλο θα μπορούσαμε να φτιάξουμε με τρίγωνα; Και γιατί τα τρίγωνα τα λέμε έτσι; Πόσες γωνίες έχουν; Ήταν  μια καλή ευκαιρία να ξεκινήσουμε πια να μαθαίνουμε τα σχήματα συστηματικά!

Μετά από τις δύο νερο-ημέρες, και αφού η βροχή καταλάγιασε, αφήσαμε το τρίγωνο για να ασχοληθούμε με το αδερφάκι του: Το τετράγωνο. Μετρήσαμε τις γωνίες του, τις πλευρές του, βρήκαμε τη διαφορά του με το ορθογώνιο, και αφού τελειώσαμε με τα "θεωρητικά", αποφασίσαμε να κάνουμε μία κατασκευή με τετράγωνα. Φυσικά, το πρώτο πράγμα που μας ήρθε στο μυαλό ήταν τρίγωνο+τετράγωνο=σπιτάκι!!!

Η κατασκευή αυτή μας οδήγησε να ασχοληθούμε με το θέμα "Η οικογένειά μου". Ποιοί μένουν μέσα σε ένα σπίτι; Από πόσους αποτελείται η οικογένειά μας; Τα ξαδέρφια μας ανήκουν στην οικογένειά μας; Μελετήσαμε φωτογραφίες από διαφορετικούς τύπους οικογένειας (μονογονεϊκές, πολύτεκνες κτλ), μιλήσαμε για την οικογένεια και τους συγγενείς μας και ζωγραφίσαμε στο χαρτί τη δική μας οικογένεια!

Την Παρασκευή, αφού θυμηθήκαμε όλα τα σχήματα που μάθαμε, (κύκλος, τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο) βρήκαμε το όνομα ενός σχήματος που βλέπουμε στην οδική πινακίδα "ΣΤΟΠ". Ναι, μετρήσαμε τις πολλές γωνίες του και αποφασίσαμε ότι είναι ένα πολύγωνο! Για να κλείσουμε την ενότητα "σχήματα και χρώματα" φτιάξαμε έναν πίνακα διπλής εισόδου και ταξινομήσαμε το κάθε χρωματιστό σχήμα στη σωστή του θέση!

Κάτι άλλο που μάθαμε: Αναρωτηθήκαμε ποιά είναι αυτή η μικρή λεξούλα που μπαίνει μεταξύ των λέξεων "ήλιος" και "συννεφιά" όταν φτιάχνουμε το καθημερινό δελτίο καιρού της τάξης. Από ποιο γράμμα ξεκινάει; Σε τί μας χρησιμεύει όταν μιλάμε; Το "και" ενώνει δύο πράγματα και τα κάνει ζευγαράκι ή ομάδες. Σκεφτήκαμε και εμείς μερικές ομάδες και τις καταγράψαμε:
άσπρο και μαύρο    ήλιος και βροχή
χέρια και πόδια    αλάτι και πιπέρι
μολύβι και χαρτί   πιρούνι και κουτάλι
φρούτα και λαχανικά   αγόρια και κορίτσια
ψωμί και τυρί   λίγα και πολλά

Και κάτι ακόμα: Μάθαμε να παίζουμε το μουσικό καπέλο, διαβάσαμε το βιβλίο "Ο Συννεφούλης" και  κάναμε θεατρικά παιχνίδια με θέμα τον ουρανό, τα σύννεφα, τον ήλιο και το φεγγάρι!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζητηστε στη σελιδα μας