Πέρασε και η δεύτερη εβδομάδα του Ιανουαρίου, με κύριο θέμα την οργάνωση του μαγαζιού μας, αλλά και με ένα νέο σχέδιο εργασίας - έκπληξη!!
Τη Δευτέρα είχαμε επισκέψεις! Μετά από συνεννόηση η μαμά της Β. επισκέφτηκε την τάξη μας και μας μίλησε για το δικό τους παντοπωλείο, τα τρόφιμα, τον τρόπο που οργανώνεται ένα μαγαζάκι, και μας έφερε μάλιστα και έναν ετικετογράφο!! Αφού συζητήσαμε, μάθαμε τη διαδικασία των αγορών (πώς ψωνίζουμε; Πώς πληρώνουμε; Τί γράφει μία απόδειξη;;)χρησιμοποιήσαμε τον ετικετογράφο, και μετά το φαγητό οργανώσαμε το μαγαζάκι μας με βάση τις ομάδες προϊόντων (προϊόντα ψυγείου, προϊόντα ραφιού κτλ). Για να ευχαριστήσουμε τη Β. και τη μαμά της τους φτιάξαμε ένα ευχαριστήριο δώρο-ομαδική εργασία ζωγραφίζοντας αυτά που μάθαμε (τα ψώνια στο μαγαζί, τη Β. στο μαγαζί της, τους πελάτες να κρατούν το καλάθι τους και να περιμένουν υπομονετικά στη σειρά για το ταμείο...) και η Β. μας κέρασε από ένα γλυκάκι!
Την Τρίτη, η κ. Ελευθερία έφερε περιοδικά και φυλλάδια από σούπερ μάρκετ και μας άφησε να κόψουμε ό,τι θέλουμε εμείς (η μεγάλη μας ικανοποίηση, να κόβουμε με το ψαλίδι ό,τι μας αρέσει - εκτός από τα μαλλιά μας και τα ρούχα μας, έτσι;;;) και το αποτέλεσμα ήταν πολύ ικανοποιητικό: Κάποιοι έκοψαν αυτά που είναι καλό να τρώμε, κάποιοι έκοψαν συγκεκριμένες ομάδες τροφίμων (γαλακτοκομικά/ποτά κτλ), άλλοι πάλι έκοψαν τα φαγητά που τους άρεσαν ή αυτά που βάλαμε στο μαγαζάκι!!!
(Αυτό το κολάζ είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να διερευνήσουμε α)τις γνώσεις που έχουν αποκομίσει τα παιδιά ως τώρα και β) την κατεύθυνση που μπορούμε να δώσουμε στα θέματά μας, για να μεταπηδήσουμε ομαλά από το ένα θέμα στο άλλο...)
Μετά από μία συζήτηση που κράτησε αρκετή ώρα, με διαφωνίες (για το πιά ήταν η καλύτερη ιδέα) και πολύτιμες ιδέες και συμβουλές, αποφασίσαμε να τελειώσουμε την ημέρα παίζοντας ένα διασκεδαστικό και αγαπημένο μας παιχνίδι: Τον κρυμμένο θησαυρό...
Την Τετάρτη ήταν τα γενέθλια της Χ. και αφού κόψαμε την τούρτα,ζωγραφίσαμε το δώρο της, αλλά μας είχε μείνει μία εκκρεμότητα από τη Δευτέρα: Να γράψουμε μαζί μια λίστα για τα ψώνια! Ήδη είχαμε συζητήσει τη Δευτέρα για το πώς κάποιος ψωνίζει, οπότε σήμερα με ένα φύλλο εργασίας (ανάγνωση-γραφή για τα νήπια, και ομαδοποίηση για τα προνήπια) καταφέραμε να τελειώσουμε το θέμα "φτιάχνω το μαγαζάκι μου-μαθαίνω να ψωνίζω"!!
Την Πέμπτη, με τα μισά παιδιά μόνο στην τάξη, η ημέρα πέρασε λίγο πιό χαλαρά: Υποδεχτήκαμε με φωνές και χοροπηδητά το δώρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων (ευχαριστούμε για τα playmobil - είναι το αγαπημένο μας παιχνίδι), και αποφασίσαμε να φτιάξουμε σπίτια, τόσο για τους ιππότες των αγοριών, όσο και για τις μαμάδες και τα παιδάκια των κοριτσιών!! Έτσι βάλαμε μπροστά την κατασκευή ενός κάστρου από ρολά χαρτιών υγείας και περίσσιων κουτιών από γάλα, αλλά και το στόλισμα κουτιών από παπούτσια, για να στεγάσουν τις οικογένειες με τις μαμάδες και τα παιδιά!
Αφού τελειώσαμε με το βασικό βάψιμο, κόλλημα και στόλισμα, περάσαμε στις λεπτομέρειες: Τα κορίτσια έβαψαν, έκοψαν χαρτιά για κουβέρτες και χαλιά, τα αγόρια έβαλαν τουβλάκια για τάφρους και τραπέζια για τους ιππότες και το παιχνίδι έγινε τρικούβερτο!!!
Όλη η ημέρα πέρασε αφιερωμένη στο σημαντικό αυτό παιχνίδι: Το αναπαραστατικό παιχνίδι, σε οποιαδήποτε μορφή αλλά ιδιαίτερα μέσα από κούκλες/playmobil είναι μια ευκαιρία για τα παιδιά να εξασκήσουν τους ρόλους που επιθυμούν πχ ιππότης-μαμά-δασκάλα-μπαμπάς, αλλά και να δοκιμάσουν και να εκφράσουν τις γνώσεις τους για ρόλους που "παραδοσιακά"δεν έχουν την δυνατότητα/την ευκαιρία να υποδυθούν πχ τα κορίτσια γίνονται ιππότες και τα αγόρια γίνονται δασκάλες για τα μικρά παιδιά...)
Την Παρασκευή, μια έκπληξη! Ενώ η κ. Ελευθερία ετοιμαζόταν να ξεκινήσει κάτι άλλο, η Ε. έφερε στο σχολείο ένα DVD με τις βιταμίνες!!
Βιταμίνες; ...Και τί είναι οι βιταμίνες; Μέσα από τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις των παιδιών, με τη συζήτηση και τις ερωτήσεις μάθαμε ότι:
Τη Δευτέρα ξεκινάμε το καινούριο αυτό θέμα!!!!
Τη Δευτέρα είχαμε επισκέψεις! Μετά από συνεννόηση η μαμά της Β. επισκέφτηκε την τάξη μας και μας μίλησε για το δικό τους παντοπωλείο, τα τρόφιμα, τον τρόπο που οργανώνεται ένα μαγαζάκι, και μας έφερε μάλιστα και έναν ετικετογράφο!! Αφού συζητήσαμε, μάθαμε τη διαδικασία των αγορών (πώς ψωνίζουμε; Πώς πληρώνουμε; Τί γράφει μία απόδειξη;;)χρησιμοποιήσαμε τον ετικετογράφο, και μετά το φαγητό οργανώσαμε το μαγαζάκι μας με βάση τις ομάδες προϊόντων (προϊόντα ψυγείου, προϊόντα ραφιού κτλ). Για να ευχαριστήσουμε τη Β. και τη μαμά της τους φτιάξαμε ένα ευχαριστήριο δώρο-ομαδική εργασία ζωγραφίζοντας αυτά που μάθαμε (τα ψώνια στο μαγαζί, τη Β. στο μαγαζί της, τους πελάτες να κρατούν το καλάθι τους και να περιμένουν υπομονετικά στη σειρά για το ταμείο...) και η Β. μας κέρασε από ένα γλυκάκι!
Την Τρίτη, η κ. Ελευθερία έφερε περιοδικά και φυλλάδια από σούπερ μάρκετ και μας άφησε να κόψουμε ό,τι θέλουμε εμείς (η μεγάλη μας ικανοποίηση, να κόβουμε με το ψαλίδι ό,τι μας αρέσει - εκτός από τα μαλλιά μας και τα ρούχα μας, έτσι;;;) και το αποτέλεσμα ήταν πολύ ικανοποιητικό: Κάποιοι έκοψαν αυτά που είναι καλό να τρώμε, κάποιοι έκοψαν συγκεκριμένες ομάδες τροφίμων (γαλακτοκομικά/ποτά κτλ), άλλοι πάλι έκοψαν τα φαγητά που τους άρεσαν ή αυτά που βάλαμε στο μαγαζάκι!!!
(Αυτό το κολάζ είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να διερευνήσουμε α)τις γνώσεις που έχουν αποκομίσει τα παιδιά ως τώρα και β) την κατεύθυνση που μπορούμε να δώσουμε στα θέματά μας, για να μεταπηδήσουμε ομαλά από το ένα θέμα στο άλλο...)
Μετά από μία συζήτηση που κράτησε αρκετή ώρα, με διαφωνίες (για το πιά ήταν η καλύτερη ιδέα) και πολύτιμες ιδέες και συμβουλές, αποφασίσαμε να τελειώσουμε την ημέρα παίζοντας ένα διασκεδαστικό και αγαπημένο μας παιχνίδι: Τον κρυμμένο θησαυρό...
Την Τετάρτη ήταν τα γενέθλια της Χ. και αφού κόψαμε την τούρτα,ζωγραφίσαμε το δώρο της, αλλά μας είχε μείνει μία εκκρεμότητα από τη Δευτέρα: Να γράψουμε μαζί μια λίστα για τα ψώνια! Ήδη είχαμε συζητήσει τη Δευτέρα για το πώς κάποιος ψωνίζει, οπότε σήμερα με ένα φύλλο εργασίας (ανάγνωση-γραφή για τα νήπια, και ομαδοποίηση για τα προνήπια) καταφέραμε να τελειώσουμε το θέμα "φτιάχνω το μαγαζάκι μου-μαθαίνω να ψωνίζω"!!
Την Πέμπτη, με τα μισά παιδιά μόνο στην τάξη, η ημέρα πέρασε λίγο πιό χαλαρά: Υποδεχτήκαμε με φωνές και χοροπηδητά το δώρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων (ευχαριστούμε για τα playmobil - είναι το αγαπημένο μας παιχνίδι), και αποφασίσαμε να φτιάξουμε σπίτια, τόσο για τους ιππότες των αγοριών, όσο και για τις μαμάδες και τα παιδάκια των κοριτσιών!! Έτσι βάλαμε μπροστά την κατασκευή ενός κάστρου από ρολά χαρτιών υγείας και περίσσιων κουτιών από γάλα, αλλά και το στόλισμα κουτιών από παπούτσια, για να στεγάσουν τις οικογένειες με τις μαμάδες και τα παιδιά!
Αφού τελειώσαμε με το βασικό βάψιμο, κόλλημα και στόλισμα, περάσαμε στις λεπτομέρειες: Τα κορίτσια έβαψαν, έκοψαν χαρτιά για κουβέρτες και χαλιά, τα αγόρια έβαλαν τουβλάκια για τάφρους και τραπέζια για τους ιππότες και το παιχνίδι έγινε τρικούβερτο!!!
Όλη η ημέρα πέρασε αφιερωμένη στο σημαντικό αυτό παιχνίδι: Το αναπαραστατικό παιχνίδι, σε οποιαδήποτε μορφή αλλά ιδιαίτερα μέσα από κούκλες/playmobil είναι μια ευκαιρία για τα παιδιά να εξασκήσουν τους ρόλους που επιθυμούν πχ ιππότης-μαμά-δασκάλα-μπαμπάς, αλλά και να δοκιμάσουν και να εκφράσουν τις γνώσεις τους για ρόλους που "παραδοσιακά"δεν έχουν την δυνατότητα/την ευκαιρία να υποδυθούν πχ τα κορίτσια γίνονται ιππότες και τα αγόρια γίνονται δασκάλες για τα μικρά παιδιά...)
Την Παρασκευή, μια έκπληξη! Ενώ η κ. Ελευθερία ετοιμαζόταν να ξεκινήσει κάτι άλλο, η Ε. έφερε στο σχολείο ένα DVD με τις βιταμίνες!!
Βιταμίνες; ...Και τί είναι οι βιταμίνες; Μέσα από τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις των παιδιών, με τη συζήτηση και τις ερωτήσεις μάθαμε ότι:
- Οι βιταμίνες είναι μανιτάρια (;)
- Οι βιταμίνες δεν είναι μανιτάρια, αλλά είναι φρούτα.(;;)
- Δεν είναι φρούτα, είναι ΜΕΣΑ στα φρούτα.
- Είναι μπιλίτσες μικρές
- Δεν τις αγοράζουμε αλλά είναι μέσα στα φρούτα
- αλλά είναι τόσο μικρές που δεν τις βλέπουμε όταν το κόβουμε (το φρούτο)
- οι βιταμίνες είναι στα φαγητά αλλά όχι σε αυτά που τρώμε από έξω, αλλά σε αυτά που φτιάχνουμε στο σπίτι μας.
- Το γάλα έχει βιταμίνες
- και το κρέας
- Και τα όσπρια (όλα) έχουν βιταμίνες
- Η βιταμίνη μας κάνει δυνατούς
- Οι βιταμίνες είναι στο φρούτο και στον χυμό αλλά μόνο όταν το στύβουμε εμείς, όχι όταν πίνουμε από το κουτί (;;;)
- Μπορούμε να φτιάξουμε βιταμίνες στο σχολείο;
- Να μάθουμε κανένα τραγούδι για τις βιταμίνες;
- Τί βιβλία έχουμε στη βιβλιοθήκη για τα φαγητά και τις βιταμίνες;
- Τελικά ποιά φαγητά έχουν βιταμίνες;
- Γιατί και πώς το σώμα μας ξεχωρίζει τις μπιλίτσες και που τις πάει;
- Έχουν όνομα οι βιταμίνες; Πόσες βιταμίνες υπάρχουν;
(Να το σχέδιο μας - Το γράψαμε, το διαβάσαμε το μετρήσαμε και είμαστε έτοιμοι να το ξεκινήσουμε!!!) |
Τη Δευτέρα ξεκινάμε το καινούριο αυτό θέμα!!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου